حضور شورای قرآنی منطقه 15 بر سر مزار آیت الله آقامجتبی تهرانی

خبرگزاری شبستان:همزمان با اولین سالگرد رحلت استاد اخلاق و معارف قرآن ، مرحوم آیت‌الله حاج‌شیخ مجتبی تهرانی، شورای قرآنی منطقه 15 بر سر مزار آن مرحوم حاضر شدند.<BR> <BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان، در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و مصادف با اولین سالگرد رحلت استاد اخلاق و معارف قرآن ، مرحوم آیت‌الله حاج‌شیخ مجتبی تهرانی،اعضای شورای قرآنی منطقه 15 با حضور بر سر مزار آن عالم وارسته در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) از ساعت 7 تا 8 صبح روز یکشنبه اول دی‌ماه حضور یافته و نسبت به مقام والای آن مرحوم ادای احترام کردند.
در این مراسم قاسم مالکی، مسئول شورای قرآنی منطقه 15 و از شاگردان حاج‌شیخ آقا مجتبی تهرانی با بیان برخی از خاطرات آن مرحوم بر اخلاق حسنه ایشان مبتنی بر معارف متعالی قرآن کریم تاکید نمود.
وی افزود: استاد اخلاق حاج آقا مجتبی تهرانی مردم را با رفتار خویش ، نه با زبان به فضائل اسلامی دعوت می کردند. کلامش از دل بود و بر جان دلها می نشست .حاج آقا مجتبی در زمانه ای که بی اخلاقی ها، مردم اجتماع را در گیر خود کرده است ، مرهم و تسکین دهنده ناراحتی ها و نا امیدی هایشان بود. جلوه رحمت الهی در پیشگاه همگان بود. چنین بود که اگر کسی با کوهی از غم و غصّه و حتی برای اولین بار پای منبر ایشان می نشست؛ پایان جلسه، با آرامش و امیدوار باز می گشت.حاج آقا مجتبی مخاطب خود را به خوبی می شناخت و چنان سخنرانی می کرد که همگان با هر سلیقه فکری از دریای معرفت ایشان ، کمال بهره را می برد.
توصیه خاص و همیشگی حاج آقا مجتبی (ره) در پرداختن به تزکیه نفس و بهر گیری از اخلاق اسلامی مبتنی بر معارف متعالی قرآن کریم برای تمامی شیفتگان محضرش به عنوان تصویری فراموش نشدنی در اذهان نقش بسته است. مهمترین دلیلی که آن استاد یگانه اخلاق ، در تنگناهای این روزها محبوب دلها شده است در استمرار به عمل نمودن اخلاق اسلامی و به عنوان اسوه حسنه در این عرصه می باشد.
در پایان این مراسم جمع حاضر با خواندن فاتحه ،‌ از خداوند منان علو درجات برای آن مرحوم مسئلت نمودند.

پایان پیام/
 

کد خبر 325987

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha