بقاء متبرکه البرز محور و قطب برنامه های فرهنگی است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز صبح امروز 3دی با حضور در آیین غباروریی صحن امامزاده حسن(ع) گفت: محوریت برنامه های فرهنگی بر مبنای تبدیل بقاء متبرکه به قطب های فرهنگی است.

حجت الاسلام محمدصالحی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز صبح امروز 3دی در آیین غبارویی امامزاده حسن(ع) در جمع خبرنگاران گفت: هفته وقف که در دهه آخر صفر مصادف با رحلت حضرت رسول اکرم (ع) و امام حسن مجتبی(ع) است، فرصت و زمینه ای است که قابلیت برنامه ها و اهداف اداره کل اوقاف و امورخیریه استان البرز را برای یکسال طرح ریزی و پایه ریزی می کند.


حجت الاسلام صالحی در ادامه با معرفی برنامه های هفته وقف از طرف اداره کل اوقاف و امورخیریه این استان توضیح داد: اقدامات، کارکردها، تبلیغ و ترویج در این هفته اهمیت فرهنگ وقف را تبیین می کند، به این منظور برنامه هایی را به صورت کشوری و استانی داریم، برنامه شاخص این اداره کل وقف و رسانه است، ما معتقد هستیم بهترین مبلغ اوقاف رسانه است.


وی افزود: همایش "همه واقف باشیم" با حضور مسئولان استانی، ایجاد ایستگاه های "همه واقف باشیم"، اجرای تئاترهای خیابانی متناسب با هفته و ... از جمله برنامه هایی است که در هفته وقف برگزار خواهد شد.


مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان البرز با تاکید به اهمیت نگاه مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل بقاء متبرکه به قطب فرهنگی اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به این مهم که بقاء متبرکه باید تبدیل به قطب فرهنگی شوند، حجت را بر ما تمام کرده است و تمام سعی و هم ما بر این مهم خواهد بود.


در پایان حجت الاسلام صالحی با اشاره به تفاهم نامه همکاری این اداره کل با آموزش و پرورش استان تصریح کرد: اداره کل اوقاف البرز تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش استان داشته است، در زمینه حفظ قرآن و سوق دادن ذهن دانش آموزان به سمت امامزادگان را در برنامه های خود دارد و این با توجه به این مطلب است که فرهنگ وقف برای نهادینه شدن نیازمند زمان است به این منظور که بتواند برنامه ها ثمرات و نتایج خود را نشان دهند.


پایان پیام/
 

کد خبر 326205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha