فعالیت 29خانه نور در کانون های مساجد گیلان

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون‎های مساجد گیلان از فعالیت 29 خانه نور در کانون‌های سراسر استان خبر داد و گفت: بیش از2هزار نفر از کودکان، نونهالان وجوانان استان تحت پوشش برنامه‌های این خانه‌های نور هستند.

حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان با اشاره به فعالیت خانه‌های نور اظهار کرد: خانه‌های نور به مراکزی اطلاق می‌شود که بنا بر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تحت نظر دبیرخانه کانون‌های مساجد استان، ترویج و توسعه آموزش‌های قرآنی مساجد و ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های فراگیران قرآن را در رشته‌های مختلف قرآنی عهده دار است.

 

وی ادامه داد: کلیه فعالیت‌های قرآنی کانون‌ها اعم از طرح تلاوت نور، تفسیر همراه، سلام مسجد، شکوفه‌های بهشت وسایر فعالیت‌های مرتبط زیر نظر خانه نور اداره می‌شود.

 

حجت الاسلام پورابراهیم با بیان اینکه جلسات سنتی قرآن در مساجد باید از طریق خانه‌های نور انجام شود، گفت: ارتقا سطح کمی وکیفی توانایی خواندن و فهم قرآن و بهره گیری هرچه بیشتر از آن در مساجد، ایجاد زمینه و بستر مناسب برای گسترش مراکز قرآن آموزی و تعامل بیشتر با جلسات قرآن دایر در مساجد، ایجاد زمینه مناسب برای جلب مشارکت بیشتر عوامل فرهنگی مساجد(امام جماعت، هیات امناء، بسیج، جلسات هفتگی ودارالقرآن و...، تمهیدات مقدمات ترتیب مربیان قرآن مساجد در سطح کشور و همسو کردن فعالیت‌ها وجذب فعالیت‌های موازی قرآن در سطح مساجد از اهداف تشکیل خانه‌های نور است.


مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه در حال حاضر 29 مرکز خانه نور در این استان و زیر نظر مدیر کانون‌ها فعالیت دارند، تصریح کرد: این تعداد خانه نور بیش از 2 هزار نفر از کودکان، نونهالان و جوانان استان را تحت پوشش برنامه‌های خود قرار داده‌اند.


وی طرح تلاوت نور را اهم برنامه خانه‌های نور دانست و اذعان کرد: تلاوت ترتیل روزانه یک تا دو صفحه از قرآن کریم و تفسیر آیات قرائت شده از برنامه‌های این طرح است.

 

حجت الاسلام پورابراهیم به جلسات آموزشی خانه‌های نور اشاره و بیان کرد: تشکیل و برگزاری جلسات عمومی در رشته‌های مختلف روخوانی، روانخوانی، فصیح‌خوانی، تجوید، صوت و لحن، تفسیر و... برای تمامی اعضای خانه نور همچنین برگزاری جلسات آموزشی فوق الذکر به شکل تخصصی با بهرگیری از اساتید و مربیان متخصص و با استفاده ازکتب و لوازم آموزشی موردنیاز تهیه شده از منابع و مراکز معتبر(فرهنگ سرای قرآن،سازمان دارالقرآن سازمان تبلیغات و...)از وظایف خانه‌های نور است.

 

پایان پیام/

کد خبر 326241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha