سنت های نادرست عزاداری عاشورا به مردم شناسانده شود

خبرگزاری شبستان: یک استاد دانشگاه گفت: سنت‌های نادرست عزاداری عاشورا باید به مردم شناسانده شود تا مردم بابصیرت و آگاهی بهتری در مراسمات سوگواری حضور یابند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام رضا صادقی یکی از اساتید این دوره در آخرین جلسه نخستین دوره آموزشی تخصصی مسئولان هیئات مذهبی کمیجان گفت: مسئولان هیئات مذهبی باید بیش از هر چیز با آسیب های عاشورا و عزاداری امام حسین(ع)‌آشنایی پیدا کنند.

 

وی افزود:‌ در طول تاریخ اسلام عزاداری به عنوان آئینی بزرگ و ارزشمند، متأسفانه گاه خواسته یا ناخواسته، مغرضانه ویا از روی گمراهی به تحریف کشیده شده وسنت های نادرستی را در برخی از مراسم های عزاداری به وجود آورده و امروزه عزاداری با آفت ها وآسیب های جدی روبرو شده است.


حجت الاسلام صادقی ادامه داد: با توجه به تأکید مراجع، علما وبسیاری ازاندیشمندان لازم است تحریف ها، آسیب و سنت های نادرست عزاداری عاشورا وسید الشهدا به مردم شناسانده شود تا جامعه با بصیرت وآگاهی بهتری در عزاداری حضوریابند و رسالت واقعی قیام سیدالشهدا حفظ شود.


گفتنی است، این دوره آموزشی به همت شورای هیئات مذهبی و همکاری تبلیغات اسلامی کمیجان برگزار و در آن مباحثی از جمله راه های ابرازمحبت به اهل بیت(ع)، آشنایی با آسیب های عاشورا و فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) به مدت 32 ساعت توسط اساتید مجرب به مسئولان هیئات مذهبی آموزش داده شد.


در پایان جلسه از دست اندرکاران و هیئات فعال شهرستان با اهداء هدایایی تقدیر شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 326901

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha