متبرک شدن گلستان با قدم های آسمانی زائران

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: طرح استقبال از زائران حرم رضوی(ع) با عنوان قدم های آسمانی تا امام مهربانی در استان گلستان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در جمع خبرنگاران اعلام کرد: استان گلستان یکی از شش استان کشور برای خدمت به زائران در این طرح است.


وی افزود: هر ساله کاروان هایی از زائرین حضرت علی بی موسی الرضا (ع) در دهه آخر صفر و ایام شهادت آن امام همام و به شوق زیارت حرم مطهر ایشان از سراسر ایران به مشهد مقدس مشرف می شوند.


حجت الاسلام سیدنژاد ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه که تولیت امامزادگان و بقاع متبرکه را به عهده دارد، در نظر دارد از فرصت اماکن مقدس واقع در جوار مسیرهای منتهی به مشهد مقدس، که تحت عنوان میقات الرضا شناخته می شوند، برای خدمت به زائرین بهره گیرند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان عنوان کرد: استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران و سمنان جزو شش استانی هستند که قرار است با ایجاد ایستگاه هایی تحت عنوان قدم های آسمانی تا امام مهربانی، برای خدمت به این زائران آماده شوند.


وی خاطرنشان کرد: در این شش استان، 90 پایگاه برپا می شود که 9 پایگاه آن مربوط به استان گلستان است.


حجت الاسلام رئوف سیدنژاد تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در نظر دارد در ادامه این طرح، مسابقه ای در شش بخش مطبوعات وخبر، کلیپ و نماهنگ، شعر، عکاسی، خاطره نویسی و داستان نویسی برگزار کند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه داوری هر بخش در دبیرخانه توسط سه الی پنج نفر از داوران انجام می گیرد، افزود: مهلت ارسال آثار تا اول بهمن سال جاری، داوری و گزینش آثار برتر تا (10 بهمن) و زمان برگزاری مراسم اختتامیه در نیمه اول اسفند سال جاری انجام می شود.


حضور بیش از 43 هزار نفر در مسابقات قرآنی استان
حجت الاسلام سیدرئوف سیدنژاد با اشاره به رشد چشمگیر استقبال و ثبت نام در مسابقات قرآنی امسال نسبت به سال های گذشته گفت: امسال بیش از 43 هزار نفر در این مسابقات ثبت نام کرده اند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه این مسابقات در رشته های مفاهیم، حفظ، ترتیل، اذان، تواشیح و چند رشته دیگر برگزار شد، افزود: شرکت کنندگان در دو گروه زیر 16 سال و بالای 16 سال در بخش خواهران و برادران برگزار می شود.


وی با بیان اینکه 250 نفر به مرحله استانی رسیده اند، اذعان داشت: بیشترین آمار شرکت کنندگان با تعدادی حدود 13 هزار نفر از شهرستان گرگان بوده اند.


پایان پیام/

 

کد خبر 327005

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha