نخستین همایش وقف و رسانه در بوشهر برگزار شد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر گفت: نخستین همایش وقف و رسانه با هدف تعمیق و تبیین نقش رسانه در گسترش و ترویج سنت ارزشمند وقف، در بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی محمدیان، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر، صبح امروز (7 دی)، در حاشیه همایش رسانه و وقف به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بوشهر گفت: امروز با توجه به سرعت و بستر گسترده اطلاع‌رسانی رسانه‌ها می‌توانند نقش بسیاری مهمی در اشاعه فرهنگ وقف ایفا کنند.


وی وقف را بهترین نوع احسان برشمرد و افزود: موقوفات صدقه‌های جاریه‌ای هستند که مفسران قرآن و راویان حدیث بار‌ها به جاری و ساری بودن این سنت حسنه و موضوع ماندگاری اصل این صدقه و نام صدقه دهنده اشاره کرده‌اند.

 

وی با اشاره به وجود 2 هزار و 760 موقوفه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: وقف یعنی حبس کردن اصل مال و منفعت را در اختیار دیگری قرار دادن، همانا این سنت نبوی برای واقف و چندین هزار نفری که در طول تاریخ از آن استفاده می کنند سودمند و منشأ خیر است.
 

حجت الاسلام محمدیان  اضافه کرد: موقوفه ها در زمینه قرآن در سطح استان بوشهر بسیار ضعیف است و می طلبد افرادی که قصد وقف اموال و املاک خود را دارند با در نظر گرفتن این نیاز اقدام به وقف مال خود در راه توسعه فعالیت های قرآنی کنند.
 

وی بیان کرد: همایش وقف و رسانه، برپایی ایستگاه های همه واقف باشیم، نشست های تخصصی با اصناف مختلف برای نیاز سنجی وقف های صنفی، تبلیغات و چگونگی احیای موقوفات از برنامه های محوری این اداره در هفته وقف امسال است.
 

حجت الاسلام محمدیان گفت: روز دوشنبه اولین روز هفته وقف " وقف، قرآن، ولایت و بصیرت دینی"، روز سه شنبه "وقف، سنت نبوی و سیره ائمه اطهار(ع)"، روز چهارشنبه "وقف، نهاد ممتاز دینی و نقش نظام جمهوری اسلامی" نامگذاری شده است.

 

وی "وقف را ، تجلی مودت اهل بیت(ع) و تکریم امامزادگان" را عنوان چهارمین روز هفته وقف در روز پنج شنبه خواند و ادامه داد: روز جمعه "وقف، عمل امینانه به نیت واقف و رفع نیازهای جامعه" نام گرفته و روز شنبه "وقف، بانوان و توسعه مشارکت های اجتماعی" و روز یکشنبه آخرین روز هفته وقف "وقف، حماسه اقتصادی و ارتقاء بهره وری موقوفات" نامگذاری شده است.
  

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر گفت: احیای موقوفات درحل مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه موثر است.

 

حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: رسانه ها می توانند برای فرهنگ سازی وقف و احیای موقوفات نقش سازنده ای داشته باشند و اوقاف نیز می تواند رسانه های رسمی را تحت حمایت قرار دهد.

 

گفتنی است، در این همایش از فعالترین خبرنگاران در بخش وقف تجلیل شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 327427

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha