بصیرت تاثیرگذار ترین عنصر در خلق حماسه 9 دی است

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه و دانشگاه بصیرت را تاثیرگذارترین عنصر در خلق حماسه 9دی برشمرد و گفت: مردم در حماسه 9دی ولایتمداری را با بصیرت، این عنصر تاثیرگذار عجین کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، استاد حوزه و دانشگاه، امروز (8 دی) در مراسم گرامیداشت یوم الله حماسه 9 دی در شیراز با برشمردن عوامل خلق ماسه در این روز گفت: وجود امامت و رهبری، بصیرت و حضور مستمر مردم در صحنه سه عاملی هستند که در هر برهه از زمان نقش محوری را ایفا کرده اند و به پیروزی منجر شده است.


وی بصیرت را تاثیرگذارترین عنصر در خلق حماسه 9 دی برشمرد و خاطرنشان کرد: نقش بصیرت بسیار مهم است زیرا مردم در حماسه 9 دی ولایت مداری را با این عنصر تاثیرگذار عجین کردند و به صحنه آمدند تا از ارزش های اسلامی دفاع کنند.


حجت الاسلام ذوالنور با تاکید بر اینکه در حماسه 9 دی مردم نشان دادند که پای ارزش های اسلامی ایستاده اند، تصریح کرد: در جریان های مختلف سرانگشت تدبیر می تواند راه فکری جوانان و اقشار مختلف مردم را باز کند و آگاهی ببخشد همانگونه که در 9 دی ما شاهد پیدایش و تاثیر بصیرت بودیم.


وی با تاکید بر غفلت زدایی از ایام الله و یادآوری مناسبت ها، گفت: خداوند در قرآن کریم تاکید فرموده است که "فذکر لایام الله" و این به این دلیل است که خدا خصلت فراموش کاری را در وجود انسان به ودیعه نهاده است  تا فقط در ایامی مثل سختی ها و مرگ عزیزان از ان استفاده کند تا بتواند ادامه حیات دهد.
 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: غفلت و فراموشی را در برخی موارد باید بزدائیم و به عنوان مثال در مسائلی مانند ارزش ها، ایام الله، نعمت های الهی و انحرافات تاریخی باید فراموش کاری را از بین برد و به دستور خداوند از آن عبرت گرفت.


حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به تلاش دشمنان برای به فراموشی سپردن مسائل، خاطرنشان کرد: هر چه ما از حوادث تاریخی فاصله بگیریم، تلاش برای تحریف آن وقایع و حوادث بیشتر می شودو می توان گفت غفلت های متعدد، تعات متعدد را به دنبال دارد.


خاطرنشان می شود، مراسم گرامیداشت یوم الله حماسه 9 دی با حضور دکتر سید محمد احمدی استاندار فارس، مسئولین دستگاه های اجرایی استان، روحانیون، هیئت های مذهبی، تشکل های مردمی و بیش از 200 نفر از مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در تالار حافظ شیراز برگزار شد.


پایان پیام/

کد خبر 327758

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha