فتنه 88 توطئه مشترک داخلی و خارجی بود

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: فتنه 88 گرچه به بهانه ادعای تقلب در انتخابات بود اما ریشه اش به یک توطئه مشترک خارجی و داخلی برمی گردد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امروز (8دی) در همایش ویژه بصیرت و میثاق امت با ولایت که در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب 200 بار در طول این چهارسال از فتنه نام بردند، معلوم می شود در نظر ایشان این قضیه بسیار مهم است و شاید از اصل انقلاب نیز مهم تر باشد.


امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: تا مدیریت این رهبری حکیم و فرزانه وجود دارد و سایه رهبری بالای سرماست و تا این ملت با بصیرت در میدان است، امکان ندارد بار دیگر این صحنه های تلخ و این توطئه های مخملی در کشور ما بوجود بیاید.


نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مدیریت مقام شامخ ولایت در براندازی این فتنه بسیار موثر بود، اظهار داشت: ایشان سران فتنه را نصیحت کردند و مهلت بازرسی صندوق ها را تمدید کردند اما موثر نشد و صبر و حوصله و مدیریت رهبر معظم سبب شد این مردم آگاهی بیشتر پیدا کردند و به صحنه بیایند.


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رییس قوه قضاییه اخیرا فرمودند: تعجب است که برخی از افراد هنوز هم خودشان را طلبکار می دانند و ما مظلوم واقع شدیم و سوء تفاهم بود، خاطرنشان کرد: باید به اینها گفت که جرم شما از مرحله اتهام هم گذشته و ثابت شده است، جرمی که شما مرتکب شدید برای همه ملت روشن شد، کدام یک از این آتش زدن پرچم های امام حسین(ع) و پاره کردن عکس امام و رهبری، سوء تفاهم بود.


امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: فتنه سال 88 گرچه به بهانه ادعای تقلب در انتخابات بود اما ریشه اش به یک توطئه مشترک خارجی و داخلی برمی گردد و یک برنامه از پیش تعیین شده انقلاب مخملی بود که رنگ آن سبز تعیین شده بود.


نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: فتنه گران با شعار ابطال انتخابات می خواستند که براندازی نظام را داشته باشند یا لااقل بتوانند دولتی سرکار بیاید که مقام شامخ ولایت را تضعیف بکند اما موفق نشدند.


وی گفت: آنها مردم را به خیابان ها کشیدند و هشت ماه آشوب در کشور ما راه افتاد و در روز قدس که روز ملی مبارزه با اسرائیل است، "شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" را سردادند.


امام جمعه تبریز افزود: در روز 13 آبان که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است بیانیه دادند و حتی در یک کلمه امریکا را محکوم نکردند، اما در روز عاشورا جسارت را از حد گذراندند و به سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) جسارت کردند و پرچم های حسینی را آتش زدند و به عزاداران حمله کردند و مغازه ها را آتش زدند و به مقام شامخ امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب جسارت کردند.


نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در پایان با بیان اینکه بصیرت ملت در این شرایط شکوفا شد، خاطرنشان کرد: حقیقت این حرکت منافقانه برای مردم روشن شد و مردم متوجه شدند که دست های خارجی نیز در کار است، حتی برخی که دستگیر شده بودند اغرارهایی کردند که دست خارجی ها نیز در این توطئه در کار است.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 327857

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha