تبعیت از رهبری و امام بهترین راه دوری از فتنه است

خبرگزاری شبستان: رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: تبعیت از رهبری و امام بهترین راه دوری از فتنه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، حجت الاسلام سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، امروز(8دی) در همایش ویژه بصیرت و میثاق امت با ولایت که در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه جریان فتنه 88 و مقابله با این فتنه در هشتم و نهم دی ماه با شور و فرهنگ عاشورایی گره خورده است، تصریح کرد: از امتیازات این مقابله با فتنه گران این بوده که مردم با شور حسینی و همت والای عاشورایی به میدان آمدند و مقابله کردند.


وی گفت: انقلاب اسلامی ایران این ویژگی را دارد که شعبه و شعله و شاخه ای از آن نهضت عظیم حسینی است و معتقدیم همین اندیشه باید جهان را اداره کند.


رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه مقابله با فتنه برای هر انقلابی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: فتنه و فتنه گری یکی از آسیب های انقلاب ها و نظام های بشری به شمار می آید که باید روش های مقابله با فتنه را به مردم، اصحاب فرهنگ، مبلغان، هنرمندان و شعرا آموزش دهیم تا به خوبی با فتنه ها برخورد کنند.


وی با اشاره به اینکه یکی از معانی فتنه، آشوب و بلواست، خاطرنشان کرد: هرجریان اجتماعی که با محتوای شیطنت آمیز از طریق آشوب و بلوا و هنجارشکنی بوجود آید، آن را فتنه می گوییم.


رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به مشخصات فتنه، تصریح کرد: فتنه یک پدیده اجتماعی است، محتوای شیطانی دارند، با انگیزه دشمنی بوجود می آید، از طریق آشوب و به هم ریختن نظم موجود دنبال می شود و بخشی از این جریان لباس حق می پوشد وبا حق شبیه سازی می کند.


 حجت الاسلام تقوی با بیان مولفه های فتنه گفت: جریان های متعددی باید دست به دست هم دهند تا یک فتنه شکل بگیرد، فتنه یک بعدی نیست و از چند مقوله شکل می گیرد و این مقولات فتنه ساز را مولفه های فتنه می گوییم.


وی همسویی و همکاری محافل خارجی و داخلی را یکی از مولفه های فتنه دانست و ابراز داشت: برخی از سفیران سفارت خانه های غربی در تظاهرات فتنه گران تهران حضور داشتند و برخی از آنها در حاشیه این فتنه را هدایت می کردند.


رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، فعال شدن عناصر قدرت طلب در چارچوب خواسته های دشمن را از دیگر مولفه های فتنه عنوان کرد و اظهار داشت: قدرت طلبان در فضای فتنه انگیز می توانند قدرت را تصاحب کنند و نقش بسزایی در این فتنه دارند.


حجت الاسلام تقوی، اردوکشی خیابانی و آتش زدن و حمله به مراکز تجاری و نظامی و بسیجی کشتن و مسجد به آتش کشیدن را مولفه چهارم فتنه دانست و تصریح کرد: فتنه گران باید پاسخگوی این خون های ریخته شده باشند، روز بیست و پنجم ماه رمضان، بطری آب به دست گرفتند و در خیابان دسته جمعی آب نوشیدند.


وی با تاکید بر اینکه فتنه چند لایه دارد، ابراز داشت: فتنه دارای لایه های بیرونی و درونی است و لایه های درونی نیز به لایه های پشت صحنه و روی صحنه تقسیم می شود.


حجت الاسلام تقوی افزود: وقتی عده ای به کف خیابان می آیند معمولا افراد پشت صحنه سالم می مانند و منتظر فضایی هستند که با مصاحبه و شعارها و حرکت های به میدان بیایند، بعد از انتخابات یازدهم می بینیم که با چه شیبی، این جریان رفته رفته اظهار وجود می کند.


رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تاکید کرد: عده ای که خیال می کنند می توانند فتنه را پاک کنند باید بدانند که فتنه خط قرمز نظام است، هر کسی که به فتنه دل ببندد و در برابر بت فتنه خضوع کند نمی تواند در این نظام پست داشته باشد.


حجت الاسلام تقوی اظهار داشت: هر فتنه ای در بستر مناسبی شکل می گیرد که باید شناسایی شود، این بسترها گاهی از پیش ساخته و پرداخته می شود.


وی بی بصیرتی، قدرت طلبی قدرت طلبان و ناراضیان از نظام را بستر مناسبی برای رشد فتنه برشمرد و گفت: جمود و تحجر، سطحی نگری، تندروی، تنگ نظری، لجاجت، سادگی و عاجز بودن از فهم مسایل از ویژگی های فتنه گران است.


حجت الاسلام تقوی گفت: عده ای از مردم با فتنه مقابله می کنند، عده ای با فتنه هستند و برخی در حواشی فتنه قرار می گیرند که خواص در اینجا نقش بسزایی دارند، اما برخی از خواص در برابر فتنه سکوت می کنند که اینها با سکوت خود از فتنه گران حمایت می کنند، خواص باید به صحنه بیایند و موضع خود را در برابر فتنه روشن کنند.


وی در پایان تصریح کرد: تبعیت از رهبری و امام بهترین راه دوری از فتنه است.


پایان پیام/
 

کد خبر 327865

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha