ماه های محرم و صفر در توانمندسازی کمیته مساجد نقش بی بدیل دارد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: ماه های محرم و صفر در توانمندسازی کمیته مساجد نقش بی بدیل دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، نادر سقاء مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد پیش از ظهر امروز (8 دی) در جلسه کمیته مساجد گرامیداشت دهه مبارکه فجر استان در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر حضور اعضای کانون های مساجد بر حضور و مشارکت روز یوم الله 9 دی و تقارن این روز با وفات پیامبر(ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع)، گفت: وحدت و تبعیت از ولایت عنصر پیروزی بخش انقلاب است.


سقا افزود: ظرفیت مساجد و هسته های مردمی با محوریت روحانیت در تداوم و صدور انقلاب بخصوص در مراحل حساس آن همچون جنگ تحمیلی و گذاز از فتنه ها و تهاجم فرهنگی حائز اهمیت است.


این مقام مسئول، نقش سیاست استکباری کشورهای استعمارگر را در کشورهای اسلامی بر خالی کردن مساجد از مردم عنوان کرد و گفت: رسالت اصلی همه طبق بیانات امام راحل عظیم الشان حفظ و پر کردن این سنگرها است.


مسئول کمیته مساجد استان گفت: ماه های محرم و صفر بهترین فرصت برای توانمندسازی بیش از پیش مساجد و فعالیت های سازنده کمیته مساجد است.


در بخشی از مصوبات این جلسه به تاکید بر برگزاری محافل تلاوت نور و تفسیر قرآن، فعال سازی مساجد برای آذین بندی و فضا سازی محلات، فراخوان پژوهشی پیرامون نقش مساجد در شکل گیری، تداوم و صدور انقلاب اسلامی، تکریم از مقام شهدا و خانواده محترم ایثارگران، برپایی نماز جماعت پس از راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، برگزاری جلسات پاسخ گویی به شبهات و سئوالات نسل جوان و نشست ها روشنگری اشاره کرد.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل از فعالیت ها و اجرای برنامه های متنوع توسط اعضای کمیته مساجد در سال های گذشته تقدیر و تشکر کرد.


گفتنی است؛ در این جلسه معاون فرهنگی سپاه حضرت عباس (ع)، نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد اقامه نماز استان و سه تن از روسای محلات شش گانه حضور داشتند.


پایان پیام/

کد خبر 327930

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha