کمبود اخلاق و سجایای اخلاقی  مهمترین مشکل پیشروی جامعه می باشد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد، کمبود اخلاق و سجایای اخلاقی را مهمترین مشکل پیشروی امروز جامعه دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، بهرام عبدالحسینی، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد، امروز (8 دی) در آیین تودیع و معارفه شورای انجمن نمایش استان، گفت: اخلاق و انصاف، نوشداروی کمیاب جامعه نمایشی ما است.


وی افزود: کمبود اخلاق و سجایای اخلاقی، منحصر به حوزه نمایش یا حوزه هنر و فرهنگ نیست، متاسفانه همه عرصه های ورزشی، اقتصادی و حتی سیاسی جامعه از این بیماری مزمن رنج می برند.


وی به همه هنرمندان نمایش و دست اندرکاران آن، به ویژه کسانی که اخیرا قبول مسئولیت کرده اند تاکید کرد به همین میزان که باید با دقت و وسواسی خاص به همه پیشنهادها و نظرات سازنده، حتی نقد های خوب و دلسوزانه توجه کرده و گوش بسپارید، به همان میزان باید گوشتان به حرف و حدیث های مخرب و بعضا بی اخلاقی هایی که جز سنگ اندازی در مسیر پیشرفت و رشد تئاتر عایدی دیگری ندارد، بدهکار نباشد و همه این ها را نشنیده بگیرید تا بتوانید برنامه ریزی کنید و کار کنید.


وی تاکید کرد: برای ترویج اخلاق، هر کس باید از خودش شروع کند و منتقد جدی و بی رحم اندیشه و گفتار و رفتار خودش باشد. باید نوع دوستی و خوش رفتاری با دیگران و تحمل اندیشه و تحمل نظر مخالف را از خودمان شروع کنیم و این سجایای دینی، انسانی و اجتماعی را تمرین کنیم.


عبدالحسینی گفت: تا وقتی پشت صحنه هستید کسی به شما کاری ندارد و حتی وقتی حرفی هم می زنید، برایتان کف می زنند و هورا می کشند، اما همین که وارد عرصه عمل شدید در حقیقت تبدیل به نقطه سیاه سیبل می شوید و آماج حملات قرار می گیرید.


وی ابراز امیدواری کرد: با استمرار شفافیت و صداقت در کارها و فعالیت هایتان، انس و الفتی ویژه بین شما ایجاد شود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 327949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha