وقف، یکی از مسائل مهم مادی و معنوی مردم است

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، وقف را یکی از مسائل مهم مادی و معنوی مردم اعلام کرد و بر اهمیت هر چه بیشتر تبیین این مساله در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی که به مناسبت هفته وقف انجام شد، گفت: وقف یکی از مسائل مهم اسلام است که نقش عظیمی در جامعه اسلامی دارد.
 

وی با اشاره به اهمیت تبیین هر چه بیشتر جایگاه وقف در جامعه دینی، افزود: مسئله وقف از زمان قبل از اسلام نیز بوده و تمامی صحابه پیامبر اکرم(ص)که از توان مالی اجمالی برخوردار بودند وقفی از خود به جا گذاشته اند.
 

آیت الله مهمان نواز با بیان اینکه اداره اوقاف نقش ویژه ای در نشر معارف اهل بیت (ع) دارد خطاب به کارکنان این اداره کل، تصریح کرد: اگر کار خود را توأم با اخلاص انجام دهید، در واقع کمک به خدا و دین خدا کرده اید.
 

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی نیز در این دیدار گزارشی از عملکرد یکساله این اداره کل ارائه داد و خدمت در سازمان اوقاف را خدمت به دین خدا دانست.
 

وی اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در سطح استان را در جهت فرهنگ سازی هر چه بیشتر و ترغیب مردم به سمت این سنت حسنه در استان بسیار تاثیرگذار خواند و یادآور شد: همین امر باعث شده تا آمار موقوفات ثبت شده در 9 ماهه امسال افزایش قابل ملاحظه ای نسبت به کل سال گذشته داشته باشد.
 

وی ابراز امیدواری کرد: با کمک علماء و مردم و تاکید مقام معظم رهبری نیات واقفین به درستی اجرا شود تا مدیون آنها نشویم.
 

پایان پیام/

کد خبر 328318

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha