برپایی نمایشگاه وقف در جوار بارگاه امامزادگان عبداله (ع) و آمنه خاتون

خبرگزاری شبستان: همزمان با نخستین روز از هفته وقف، نمایشگاه وقف در جوار بارگاه ملکوتی امامزادگان عبدالله (ع)و آمنه خاتون(س) شهر اراک گشایش یافت.

حجت الاسلام آیت الله عباسیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، (9 دی) در حاشیه گشایش این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: نمایشگاه وقف با هدف آشنایی هر چه بیشتر افراد جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان با سنت حسنه وقف و همچنین گرایش خیرین و نیکوکاران به ایجاد وقف های جدید دایر شده است.


وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه علاوه در مرکز استان در شهرستان های استان نیز دایر شده، بیان کرد: این نمایشگاه ها از امروز به مدت یک هفته میزبان واقفان و مردم خیراندیش استان هستند.

حجت الاسلام آیت الله عباسیان، ادامه داد: در این نمایشگاه ها پوسترهایی با موضوع معرفی بقاع متبرکه استان، موقوفات، واقفان اهمیت وقف و گزارش عملکرد یکساله اداره کل اوقاف و امور خیریه به نمایش درآمده است.


این مقام مسوول ترویج سنت حسنه وقف را ضروری دانست و اظهار کرد: برپایی این نمایشگاه راهی برای ترویج این سنت حسنه الهی، آشنایی افراد با موقوفات و واقفان است.


حجت الاسلام عباسیان با اشاره به اینکه 9 تا 15 دی ماه مصادف با 27 صفر تا سوم ربیع الاول هفته وقف نامگذاری شده است گفت: برنامه های این هفته با شعار همه واقف باشیم در حال اجرا است.


وی " وقف، قرآن، ولایت و بصیرت دینی" عنوان روز اول هفته وقف دانست و بیان کرد: "وقف، سنت نبوی و سیره ائمه اطهار(ع)"، "وقف، نهاد ممتاز دینی و نقش نظام جمهوری اسلامی" "وقف، تجلی مودت اهل بیت(ع) و تکریم امامزادگان" "وقف، عمل امینانه به نیت واقف و رفع نیازهای جامعه" "وقف، بانوان و توسعه مشارکت های اجتماعی" "وقف، حماسه اقتصادی و ارتقاء بهره وری موقوفات" عناوین روزهای هفته وقف است که برنامه های مختلف فرهنگی در این روزها متناسب با نامگذاری های انجام شده برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار کرد: هفته وقف فرصت مناسبی برای ترویج این سنت حسنه است که ویژه برنامه های مختلفی به منظور ترویج و توسعه این فرهنگ متعالی ترتیب دادده شده است.


حجت الاسلام عباسیان با اشاره به اینکه شعار هفته وقف در سالجاری مطابق با سال گذشته " همه واقف باشیم" نام گرفته است تصریح کرد: این شعار نشان دهنده اهمیت موضوع وقف و بیانگر این مطلب است که هر فردی در حد توان و دارایی خود می تواند در این امر خداپسندانه سهیم باشد.

وی برگزاری همایش وقف و رسانه به صورت استانی و در مرکز استان اصحاب رسانه در راستای ترویج وقف، برپایی ایستگاه "همه واقف باشیم" و ارائه مشاوره در خصوص فرهنگ وقف و آموزه های دینی در این زمینه در میادین اصلی شهرستانها در کل استان، برگزاری نشست های صنفی وقف در جهت تبیین وتشویق فرهنگ وقف، برگزاری همایش "همه واقف باشیم" به صورت استان و شهرستانی ، تجلیل از برترین های وقف و تبلیغات و اطلاع رسانی را از جمله برنامه های هفته وقف در استان مرکزی عنوان کرد.


پایان پیام/

کد خبر 328425

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha