خروج بیش از هزار خانواده از پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد

خبرگزاری شبستان: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی تعداد افراد خارج شده از پوشش حمایتی امداد را 1184 خانواده؛ در قالب 2482 نفر عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، علی اکبر نخعی در ادامه برنامه های توانمندسازی خانواده های مددجویان در حوزه معاونت حمایت و سلامت این مجموعه تصریح کرد: کمک به ازدواج، ارائه خدمات بیمه ای و پرداخت هزینه های درمان، شناسایی افراد و معرفی به حوزه اشتغال جهت پرداخت تسهیلات اشتغالزائی، فراهم کردن شرایط تحصیل فرزندان مددجو و تامین مسکن از عمده ترین برنامه هایی است که برای توانمندسازی خانواده ها در دستور کار این نهاد قرار دارد.


وی ادامه داد: طی 8 ماهه سالجاری در زمینه فراهم سازی شرایط ازدواج زنان سرپرست خانوار و دختران تحت پوشش، 659 سری جهیزیه به نوعروسان تحویل شده و همچنین به 8 خانم برای ازدواج مجدد کمک شده است.


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با اشاره به اینکه فراهم آمدن شرایط خرید مسکن یا بهسازی و بازسازی بنای مسکونی هم می تواند با کاهش هزینه های جاری در راستای توانمندسازی خانواده ها موثر باشد، تاکید کرد: طی 8 ماهه سالجاری، کمک های مجموعه برای خرید و ساخت مسکن، 174 خانواده برای بازسازی و به 525 خانواده در زمینه کمک هزینه اجاره مسکن ارائه شده است و 128 خانواده زلزله زده استان هم برای بازسازی منازل مسکونی خود از طرحهای حمایتی امداد بهرهمند شده اند.


نخعی در پاسخ به این سئوال که علت اندک بودن کمک های این مجموعه برای خرید و ساخت مسکن چیست؛ خاطر نشان کرد: علت اصلی کاهش آمار خرید مسکن در سالجاری این است که مسکن مهر ثبت نام جدیدی نداشته، لذا ماهم مراجعه ای برای دریافت تسهیلات نداشتیم با این وجود افراد متقاضی تسهیلات خرید و ساخت مسکن می توانند با مراجعه به این مجموعه از این خدمات بهره مند شوند.


وی کمک ادامه به تحصیل فرزندان مددجویان را راحت ترین و کم خرج ترین راه توانمندسازی خانواده ها برشمرد و گفت: افرادی که به علت کسالت و بیماری خاص تحت پوشش این نهاد قرار می گیرند بعد از یک بازده زمانی یک تا سه سال از خدمات بیمه ای و حصول سلامت به عنوان یک فرد توانمند شده از حوزه کمیته امداد خارج می شوند.


به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد استان، به گفته نخعی طی 8 ماهه اول سال جاری کمک به معافیت 128 پسر تحت پوشش و معرفی 45 خانواده برای پیگیری جریان معافیت فرزندان شان از سربازی هم از دیگر برنامه های طرح توانمند سازی این مجموعه بوده است.


لازم به ذکر است، بر اساس برنامه پنجم توسعه سالانه 10 درصد از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بعد از توانمندسازی از پوشش برنامه های حمایتی این مجموعه خارج می شوند که البته این رقم در مناطق محروم در استان خراسان جنوبی 6 در صد می باشد.
 

پایان پیام/

کد خبر 328591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha