موفقیت رزمندگان در دفاع مقدس در عملیات فاو مرهون رزمندگان مازندرانی

خبرگزاری شبستان: مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موفقیت رزمندگان در دفاع مقدس در عملیات فاو را مرهون رزمندگان مازندرانی دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، سردار سرتیپ پاسدار کمیل کهنسال، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز (11دی) در گردهمایی بزرگ 15 هزار نفری رزمندگان مازندران در راستای اجلاسیه سرداران و 10 هزار و 400شهید این استان در مصلی بابل اظهار کرد: موفقیت رزمندگان در دفاع مقدس در عملیات فاو را مرهون رزمندگان مازندرانی است و این عملیات کمک بسیاری به لشکرهای متعدد دوران جنگ مانند 31 عاشورا در خط‌شکنی کرده است.


وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در جملات متعددی از فداکاری رزمندگان مازندرانی یاد کردند، ادامه داد: معظم‌له همواره معتقد بودند که جای پای مازندرانی در عملیات‌ها و فداکاری‌های دوران دفاع مقدس موثر و ستودنی بوده است.


سردار کهنسال تصریح کرد: سابقه عملکردی لشکر 25 کربلا رد دوران دفاع مقدس از این لشکر به لشکری قوی، خط‌شکن خط‌نگهدار تبدیل کرده و سبب شد تا با مدد سرداران و رزمندگان مازندرانی عملیات های بزرگی مانند والفجر 8، فاو به سرانجام مطلوبی برسد.


مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: در بهار 64 یک تصمیم تاریخی از سوی فرمانده سپاه صورت گرفت و نقطه عطفی در دوران جنگ شده است و به دستور فرمانده کل سپاه یگان عملیاتی لشکر 25 کربلا به فرماندهی سردار مرتضی قربانی تشکیل شد.


وی ابراز کرد: کمیت و کیفیت نیروی انسانی 25 کربلا و کادر فرماندهی با کیفیت کادرهای رزمی سپاه مازندران از دلایل تشکیل لشکر 25 کربلا برای عملیات‌های جنگی بوده است و این لشکر به مدد سردارانی چون شهید طوسی، مهردادی، باقری، بصیر، عسکری دلاور، بنکدار و سرداران دیگر توانست در تکنیک‌های جنگ موثر باشند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل نیز در این گردهمایی طی سخنانی با اشاره به اینکه رمز و راز موفقیت ما در روحیات ایثارگر، فداکاری و رشادت رزمندگان بود، تاکید کرد: این روحیات باید در جامعه اسلامی مصون بماند و به‌ خاطر لذت‌های دنیوی نباید ا ز افکار جوان ایرانی دور شود.


وی گفت: ایثارگران از مصادیق بقیه‌الله بوده و برای حفظ ارزش‌های ایثار و شهادت از جان خودشان گذشتند.


گفتنی است، در این مراسم تمبر و کتاب منتشر شده ستاد کنگره شهدای مازندران در حوزه معارف و دفاع مقدس و سیره شهدا رونمایی می شود.


یادآور می شود، اجلاسیه سرداران و 10 هزار و400 شهید مازندران فردا 12 دی همزمان با شهادت امام رضا(ع) با سخنرانی عزت الله ضرغامی، رئیس رسانه ملی در مصلی شهرستان ساری برگزار می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 328623

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha