هتل امام زاده هاشم(ع)به بهره برداری رسید

خبرگزاری شبستان: به مناسبت هفته وقف، هتل بزرگ امام زاده هاشم(ع) شهرستان رشت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، محمد آقاجانزاده، معاون عمرانی استاندار گیلان در حاشیه مراسم افتتاح این پروژه در جمع خبرنگاران گفت: بقعه امام زاده هاشم(ع) از برجسته ترین قطب‌های گردشگری مذهبی گیلان است و به لحاظ موقعیت فرهنگی، مذهبی خاص گیلان در میان استان‌های دیگر، گردشگری مذهبی جای رشد و توسعه بسیاری در این منطقه دارد.


وی با اعلام اینکه زیارت بخش مهمی از فعالیت‎‌های مربوط به گردشگری مذهبی را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: در فرهنگ اسلامى هدف اصلی از خلقت، رشد و ارتقای معنوی است از این رو یکی از راه‌‌های تقویت معنویت و ایجاد ارتباط با معبود، زیارت امامزادگان است.


آقاجانزاده در ادامه به هفته وقف اشاره و با تصریح اینکه مسئله وقف در اسلام از جایگاه بلند و رفیعی برخوردار است، اذعان کرد: وقف یکی از بهترین سنت‌‌های خیر و نمونه اعلای باقیات صالحات و پرسودترین معامله در مسیر زندگی انسان است.

 

وی ادامه داد: از بارزترین مصداق‌هاى تزکیه، صدقه و کاملترین مصداق صدقه، وقف است.


در ادامه این مراسم، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان ضمن خیرمقدم و تشکر از عوامل دست اندرکار ساخت این هتل بزرگ افزود: پروژه بازسازی هتل امامزاده هاشم(ع) که سال‌ها به حال خود باقی مانده بود به حول قوه الهی و عنایات امامزاده به سرانجام رسید تا گام بزرگی در شکوفایی و شناخت بهتر منطقه امامزاده هاشم(ع) ایفا کند.


وی تصریح کرد: هتل امامزاده هاشم(ع) در دو طبقه و دارای 25 اتاق، 2 سوئیت و دارای رستوران سنتی، کافه تریا و اتاق تلویزیون(تی وی روم) است.
 

گفتنی است، ﺑﺎرﮔﺎه اﻣﺎﻣﺰاده ﻫﺎﺷﻢ ﻓﺮزﻧﺪ اﻣﺎم ﻣﻮﺳﯽ ﺑﻦ ﺟﻌﻔﺮ(ع) و از ﺳﺮداران ﻗﯿﺎم ﺳﯿﺪﺟﻼل اﻟﺪﯾﻦ اﺷﺮف(ع) واﻗﻊ در 30ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮی ﺟﺎده رﺷﺖ ﺑﻪ ﺗﻬﺮان در ﺿﻠﻊ ﻏﺮﺑﯽ ﺳﺎﺣﻞ ﺳﻔﯿﺪرود ﺑﺮ ﻓﺮاز ﺗﭙﻪ‌ای ﺻﺨﺮه‌ای ﻗﺮار دارد،هاشم بن محمد بن عبدالله از  نوادگان حضرت علی(ع) به امامزاده هاشم(ع) معروف است و به همراه یاران امام رضا(ع) به ایران آمد و پس از درگیری با نمایندگان حاکمان عباسی به کوه‌های البرز پناهنده شد، بﻘﻌﻪ این امامزاده ﮐﻪ ﺑﺎرﻫﺎ ﺑﺎزﺳﺎزی و ﺗﻌﻤﯿﺮ ﺷﺪه دارای ﺗﺄﺳﯿﺴﺎت ﺟﻨﺒﯽ ﻣﺘﻌﺪدی ﭼﻮن ﺑﺎزارﭼﻪ، ﻣﺴﺠﺪ و ﻣﻬﻤﺎن ﺳﺮاﺳﺖ که ﻫﻤﻪ روزه ﭘﺬﯾﺮای ﻣﺴﺎﻓﺮان و زائران زﯾﺎدی از ﻧﻘﺎط دور و ﻧﺰدﯾﮏ است.

 

پایان پیام/

کد خبر 328637

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha