عدالت اجتماعی در بستر احیای وقف در جامعه تحقق می یابد

خبرگزاری شبستان : نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی لازمه گسترش عدالت اجتماعی در جامعه را احیای بستر وقف در بین مردم دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر و عضو فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد امروز در نشستی به مناسبت هفته وقف ، لازمه گسترش عدالت اجتماعی در جامعه را احیای بستروقف در بین مردم دانست و گفت: سنت حسنه وقف باعث بروز و ظهور حس نوع دوستی انسان می شود که در سایه این حس عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی تحقق می یابد.


وی با بیان این مطلب که وقف موجبات تعالی جامعه اسلامی را در پی دارد، افزود: وقف نوعی توانمندی در بدنه جامعه ایجاد می‌کند که این توانمندی می‌تواند تعدیل‌کننده تکاثر ثروت باشد.


جوکار از وقف به عنوان یکی از موضوعات مورد تاکید اسلام یاد کرد و اظهار داشت: وقف سنتی است که از گذشته در فرهنگ ما جایگاه ویژه‌ای داشته و دارد.


وی گسترش وقف در جامعه را از برکات شکوهمند انقلاب اسلامی دانست و گفت: وقف تنها مربوط به اموال منقول و غیر منقول نیست بلکه وقف ابعاد مختلفی از جمله در نظر گرفتن موقوفات برای مسایل آموزشی، علمی و تربیتی را هم دربر می‌گیرد.



نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی  با بیان این مطلب که البته هستند در جامعه کسانی که از موقوفات سوءاستفاده می‌کنند، بیان داشت: با تدابیر اتخاذشده از سوی مسئولان اوقاف و امور خیریه امکان سوءاستفاده از وقفیات به حداقل رسیده است چرا که مسئولان امر تلاش دارند وقفیات کاملا در مسیر اهداف واقف باشد.


وی به اقبال خوب مردم به وقف اموال خود اشاره و با بیان این مطلب که آمارها حکایت از عملکرد قابل قبول سازمان اوقاف و امور خیریه دارد، گفت: آمارها نشان می‌دهد میزان وقفیات در جامعه هرساله رو به بهبود است لذا امیدواریم با مدیریت راهبردی و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی ، وقف بیش از پیش در جامعه ساری و جاری شود.


رییس کمیته بسیج مجلس شورای اسلامی فعالیت منسجم مسئولان در عرصه وقف را مسئله‌ای حایز اهمیت دانست و گفت: خوشبختانه مسایل فرهنگی از سوی مسئولان وقف مورد توجه قرار دارد، چرا که همواره شاهد حضور زائران و گردشگران بسیاری در زیارتگاه‌ها و اماکن فرهنگی و امامزادگان هستیم.

 

این عضو فراکسیون وقف مجلس با بیان اینکه مجلس لازم است حمایت‌های قانونی را از فرهنگ وقف به عمل آورد تا در جامعه نهادینه شود، گفت: لازم است سایر دستگاه‌های دولتی نیز حمایت‌های لازم را از وقف عمل آورند چرا که یکی از بهره برداران موقوفات دستگاه‌های دولتی است.

پایان پیام/

کد خبر 328810

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha