حضور بانوان در راهپیمایی ها ضامن پیروزی انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری شبستان: سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری گلستان گفت: حضور زنان غیور این سرزمین در راهپیمایی های پیش از انقلاب و حرکت مبارزاتی آنها دوشادوش مردان در آن سال ها،ضامن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، علی اصغر طهماسبی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان در جلسه کمیته بانوان دهه فجر استان اظهار داشت: اگر حضور چشمگیر، یکپارچه و فعال زنان در مبارزات علیه رژیم ستمشاهی نبود، مطمئناً این مهم میسر نمی شد.


وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی خود را مدیون حضور پررنگ بانوان در تمامی عرصه ها می داند، یادآور شد: در دوران دفاع مقدس شما زنان غیور ایران اسلامی بودید که فرزندان و همسران خود را روانه جبهه ها ساختید و خودتان در پشت خطوط جبهه و حتی در میدان های نبرد حق علیه باطل پا به پای مردان جنگیدید و ایثار و از خود گذشتگی خود را به اثبات رساندید.


معاون استاندار گلستان تصریح کرد: شما زنان علاوه بر نقش مهم و پررنگی که در جامعه و تحولات سیاسی و اجتماعی داشته و دارید، وظیفه مهم تربیت فرزندان و رسیدگی به امور خانواده را هم بر عهده دارید و بدون نقش تعیین کننده شما در این حوزه، قطعاً نظام تعلیم و تربیت مغفول می ماند.


وی با پر اهمیت خواندن حضور زنان و موفقیت های چشمگیر آنها در حوزه های علمی و فن آوری، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد دانشجویان دختر در کشور بیشتر از دانشجویان پسر است و این نشان‌دهنده جایگاه والای زنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه های علمی و پژوهشی است که در بسیاری از حوزه ها با حضور پر رنگشان توانسته اند خود را بر مردان تحمیل کنند.


طهماسبی استفاده بهینه از توانمندی ها و ظرفیت زنان در دستگاه های اجرایی را یک ضرورت مهم عنوان کرد و افزود: توانمندسازی بانوان در تمامی عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و غیره خواست نظام جمهوری اسلامی است و تجربه نشان داده هر جایی که بانوان عهده دار مسئولیتی بوده اند، شاهد جنب و جوش و فعالیت بیشتر در آن حوزه بوده ایم.


وی با بیان اینکه زنان ایرانی باید خود و قابلیت هایشان را باور داشته و به منصه ظهور برسانند، گفت: اینکه در کشور ما بحث جنسیت مطرح نیست تنها یک شعار نیست و اگر در جایی و محیطی حضور زنان را کمرنگ می بینیم به دلیل تعللی است که خود بانوان برای ورود به آن عرصه داشته اند.


به گزارش روابط عمومی استانداری گلستان، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری گلستان تأکید کرد: زنان نباید خود را محدود به حضور در حوزه های کاری بانوان کنند بلکه می توانند با بهره مندی از پتانسیل و ظرفیت های خود بخش مهمی از کارها را بر عهده بگیرند و پا به پای مردان در حوزه های مدیریتی حضور فعال داشته باشند.


وی در پایان اظهار امیدواری کرد: در دولت تدبیر و امید قطعاً زنان نقش پررنگی در اداره امور خواهند داشت و امیدواریم که توازن در تقسیم مسئولیت ها برقرار باشد.


پایان پیام/
 

 

کد خبر 329087

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha