وقف از سنت‏های منحصر به فرد اجتماعی است

خبرگزاری شبستان:سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل گفت:وقف از سنت‏های منحصر به فرد اجتماعی است که باید آن را ترویج و نهادینه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام علیرضا محلوجی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:وقف از مهم‏ترین تعالیم الهی و یکی از سنت‏های منحصر به فرد اجتماعی است که همواره باید در راستای گسترش و تقویت آن در جامعه گام برداشت.

 

وی ادامه داد: در این راستا تلاش شده است تا اثرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، انسانی، دینی و مذهبی وقف در قالب نمایشگاهی به تماشا گذاشته شود.

 

حجت الاسلام محلوجی با بیان اینکه نمایشگاه پوستر "تا ابد" ویژه هفته وقف در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) برپا شده است، افزود:این نمایشگاه شامل 29 تابلو طراحی شده برگرفته از بیانات حجت‌الاسلام قرائتی در رابطه با موضوع وقف با عناوینی همچون نماز و وقف، مضاربه با خدا، انفاق بی‌منت،‌ وقف برای صدای مظلوم، خدا همه چیز را می‌بیند، استدلال عوام، تصمیم به هنگام خشم است.


وی خاطرنشان کرد: بسیاری از خیرات و برکاتی که امروز به ما رسیده و از آنها استفاده می کنیم به دلیل موقوفاتی بوده که مردم پیشتر وقف کرده اند.

 

وی با تاکید بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه افزود:وقف سنت حسنه ای است که در آموزه های دینی و الهی بر آن تاکید شده است و با ترویج آن بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 329105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha