تربیت 20 هزار حافظ و قاری قرآن کریم در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: 20 هزار حافظ و قاری قرآن کریم در استان در حوزه فعالیتهای قرآنی اوقاف و امور خیریه تربیت می شوند.

حسین سالاری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: با توجه به اینکه اهم فعالیتهای اداره اوقاف و امور خیریه در سه حوزه بقاع متبرکه، قرآنی و وقف می باشد در همین راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تلاش نموده است که این وظایف را به نحو احسن و کامل انجام دهد.
 

 وی افزود: در حوزه بقاع متبرکه این اداره کل نسبت به ساخت و ساز بقاع اقدام نموده و سعی داشته فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود را محقق کند.

 

وی ادامه داد: در همین راستا سعی نمودیم که مراسمات محوری مانند عید بزرگ غدیر و عزاداری ماه محرم را در این بقاع اجرا نموده تا بقاع متبرکه به جایگاه فرهنگی که شایسته آنان است، دست یابند.
 

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بیان داشت: در حوزه فعالیت های قرآنی نیز اداره اوقاف اقدام به اجرای طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم نموده که تاکنون بیش از 20 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.
 

سالاری گفت: ضمن اینکه مسابقات قرآنی در دو مرحله شهرستانی و استانی در سال جاری برگزار گردید.

 

وی افزود: در حوزه وقف نیز امسال نسبت به سنوات گذشته رشد داشته ایم و موقوفات جدید را به ثبت رسانده ایم.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خاطرنشان کرد: همیشه اجرای امینانه نیات واقفین را سرلوحه اقدامات خود قرار داده ایم.

 

سالاری اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم فرهنگ وقف را آنطور که شایسته است در بین مردم گسترش دهیم تا ضمن اینکه همه مردم واقف باشند همه نیز بتوانند از برکات سنت حسنه وقف برخوردار گردند.

 

وی گفت: امسال در نظر داریم با ارایه راهکارهای جدید همچون وقف مشارکتی بتوانیم فرهنگ وقف را مردمی تر کرده و افراد با بضاعت مالی کم هم بتوانند خود را در زمره واقفان و عاملان به این سنت حسنه قرار دهند.

 

 پایان پیام

کد خبر 329320

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha