نمایشگاه بین المللی کتاب فارس، یک فرصت منحصر به فرد برای کشور

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس، نمایشگاه بین المللی کتاب فارس را یک فرصت منحصر به فرد برای فارس و کشور خواند و گفت: استفاده از این نمایشگاه برای دانشجویان و طلاب موثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، دکتر کمال فیروزآبادی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس امروز (14دی) در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس، این نمایشگاه بین المللی را یک فرصت منحصر به فرد برای فارس و دیگر نقاط کشور خواند و گفت: این نمایشگاه برای 2 گروه دانشجویان و طلاب که همواره در پی علم آموزی هستند، بیش از همه موثر است.


وی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب فرصتی مغتنم برای سرمایه گذاران حوزه کتاب و ناشرین محسوب می شود، تصریح کرد: این فرصت به خیرین مجال می دهد تا با خرید و اهدای کتاب به آن به کتابخانه ها زمینه باقیات و صالحات برای خویش فراهم کنند و آنان می توانند پس از این نیز با احداث کتابخانه در کسب صالحات از دیگران پیشی بگیرند.


معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس نیز با یادآوری این مطلب که قرآن به عنوان کتاب اول مسلمین به عنوان یک معجزه بزرگ محسوب می شود، اضافه کرد: اعجاز قرآن در این بود که این کتاب با این عظمت و جامعیت بر رسول مکرم اسلام (ص) که سواد خواندن نداشت، وحی شد.


فیروزآبادی با تاکید بر اینکه حضرت ختمی مرتبت (ص) جایگاه علمی پارسی ها را جایگاهی رفیع خواندند، یادآور شد: این افتخار برای ما ایرانیان بس که پیامبر (ص) در حدیثی که شیعه و سنی به آن توجه دارند، فرموده اند: "اگر علم در ثریا نیز باشد، مردانی از پارس به آن در خواهند یافت."


وی اظهار داشت: امروزه تمام تجهیزات و دستاوردهای به دست آمده ایران و ایرانی در سایه رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری است که باید قدر این موقعیت بزرگ را دانست.


خاطر نشان می شود، در پایان این مراسم از کتاب نهج البلاغه نفیس خاندان اشرف الکتاب ارسنجانی که در اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی نگاشته شده است رونمایی شد، آثار دیگر این خاندان همچون یکصد جلد قرآن نفیس در موزه های گلستان، آستان مقدس رضوی، عتبات عالیات و کتابخانه ملک موجود است.


شایان ذکر است، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس از تاریخ 14 الی 20 دی در محل‌‌ نمایشگاه های بین المللی شیراز، واقع در شهرک گلستان این شهرستان بر پا خواهد بود.


پایان پیام/

کد خبر 329437

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha