دوازدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: دوازدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی از سری برنامه های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حمید طباطبایی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی شب گذشته(14دی) در جمع خبرنگاران اظهارکرد: همزمان با دهه کرامت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  خراسان رضوی دوازدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی را برگزار می نماید.


وی ترویج و اشاعه فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی هنری مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه حضرت امام رضا(ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان وپدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده تر این آثار، تعمیق و گسترش جلوه های فطری و معنوی تعالی انسان متخلق به سیره و سخن اولیای الهی، جریان سازی هنر ایرانی اسلامی در ذیل ارزش های الهی و سیره و تعالیم انبیاء و اولیای الهی، بسترسازی برای رشد و تعالی جایگاه بی بدیل فرهنگ و هنر ایرانیاسلامی در سایه شخصیت و معارف امام رضا (ع) و فرهنگ والای رضوی، الگوسازی و تبیین فرهنگ متعالی رضوی با استفاده از زبان و بیان هنر قدسی خوشنویسی را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.


طباطبایی با بیان اینکه جشنواره خوشنویسی رضوی در موضوعات اندیشه، احادیث و بیانات امام رضا (ع)، مکاتیب و حدیث نفس و اشعار و دل نوشته های هنرمندان در حوزه فرهنگ و معارف رضوی، روایات ائمه و معصومین در خصوص معرفی و جایگاه والای حضرت رضا (ع) برگزار می شود اظهار داشت: این جشنواره در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق ، نسخ- ثلث ، نقاشی خط و خط تحریری در دوبخش جنبی و رقابتی برگزار می شود.


وی مهلت شرکت در این جشنواره را تا ابتدای مرداد ماه سال 93 اعلام کرد و گفت: علاقمندان حداکثر سه اثر با موضوعات اعلام شده را می توانند به دبیرخانه جشنواره در مجتمع فرهنگی و هنری سلطانعلی مشهدی انجمن خوشنویسان مشهد مقدس ارسال کنند.


معاون هنری ارشاد خراسان رضوی از اعلام فراخوان این جشنواره خبر داد و افزود: فراخوان این جشنواره در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، انجمن خوشنویسان مشهد و جشنواره امام رضا(ع) منتشر شده است.


وی از امکان ثبت نام اینترنتی هنرمندان در این جشنواره خبر داد و اظها رداشت: علاقمندان می توانند آثار خود را با فرمت jpg با حجم تقریبی یک مگابایت به آدرس پست الکترونیک honari-khrz@farhang.gov.ir ارسال نمایند.


طباطبایی افزود:این جشنواره خوشنویسی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و با همکاری انجمن خوشنویسان ایران شعبه مشهد، دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن خوشنویسان ایران،معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، صدا و سیمای خراسان رضوی، موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی، موسسه فرهنگی هنری قدس، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و کانون هنرمندان خراسان رضوی برگزار می شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 329476

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha