جمع آوری بیش از 29میلیون ریال زکات در شهرستان گچساران

خبرگزاری شبستان: مدیرکمیته امدادامام خمینی(ره) شهرستان گچساران گفت: طی 9ماهه سال جاری تاکنون مبلغ 29میلیون و776 هزار ریال زکات توسط خیرین کشاورز به این نهاد پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، امراله فروزنده، مدیرکمیته امدادامام خمینی(ره) شهرستان گچساران، صبح امروز(15دی) در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر و تشکر فراوان از خیرین زکات دهنده برای اجرای این سنت حسنه، اظهار داشت: زکات از فروعات دین اسلام است و آیات و روایات زیادی در زمینه اهمیت پرداخت زکات نقل شده است.

 

وی گفت: یکی از اقدامات کمیته امداد در خدمت ‌رسانی به محرومان و حمایت از آنها، جمع ‌آوری زکات است که در این راستا اقدامات مهمی صورت گرفته است.

 

فروزنده تصریح کرد: در همین راستا در نه ماهه سال جاری مبلغ 29میلیون و776 هزار ریال زکات کشاورزان نیکوکار در شهرستان جمع آوری شده است.

 

این مسئول کمیته امداد گفت: این زکات در قالب جو و گندم بود که توسط عاملین زکات این نهاد از روستاهای شهرستان جمع آوری شد.

 

وی بیان داشت: زکات جمع آوری شده برای ساخت پروژه های عام المنفعه مانند مسجد و همچنین تأمین جهیزیه نوعروسان و سایر موارد هزینه می شود.


مدیر کمیته امداد شهرستان گچساران گفت: امید است با فرهنگ سازی و ترویج این سنت حسنه، پرداخت زکات در جامعه اسلامی نهادینه شده و به بی نیازی و توانمندی افراد مستمند جامعه کمک کند.


پایان پیام/
 

کد خبر 329553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha