«تروریسم» فرزندان خود را می خورد

خبرگزاری شبستان:ورود نیروهای داعش به صحنه درگیری های سوریه که از دستاوردهای حمایت تسلیحاتی امریکا و اروپا از مخالفان سوری است حالا به دردسری بزرگ در داخل سوریه تبدیل شده است.

به گزارشخبرگزاری شبستان ،شورشیان اپوزیسیون در سوریه روز گذشته مقر تصرف شده از سوی شورشیان وابشته به القاعده را به تصرف در آوردند تا به این ترتیب خشونت های شورشی –شورشی در کشور جنگ زده سوریه شدت بیشتری پیدا کند.
به گفته فعالان سیاسی این یک جنگ تمام عیار میان گروه های شورشی است که سعی در ساقط کردن بشار اسد از قدرت دارند.
درگیری میان گردان های ائتلاف اپوزیسیون و گروه افراطی داعش در شمال سوریه از هفته گشذته آغاز شد و اکنون در حال گسترش به سراسر سوریه است.
خشونت های شورشی علیه شورشی حاکی از قوی ترین واکنش مخالفان اپوزیسیون ضد اسد در برابر گروه هایی است که در اندیشه اعمال افکار افراطی خود در سوریه هستند.
گروه داعش که تعداد زیادی از نیروهای خارجی دست پرورده آل سعود در آن فعالیت می کنند پس از اینکه در بهار سال گشذته به زور از مرزهای عراق وارد سوریه شدند تا کنون به طور مکرر با نیروهای شورشی داخل سوریه درگیر بوده اند اما این درگیری ها اکنون در آستانه برگزاری کنفرانس بین المللی ژنو 2 به اوج خود رسیده است.
تازه ترین این درگیری ها در روز جمعه اتفاق افتاد،هنگامی که شهروندان سوری اعضای داعش را متهم به کشتن یک پزشک در استان شمالی حلب کردند.
دیده بان حقوق بشر سوریه واقع در لندن اعلام کرد که جسد این پزشک که چندین بار به او شلیک شده بود در حلب پیدا شدو درگیری میان دو گروه شورشی پس از این ماجرا شدت پیدا کرد.
این درگیری بلافاصله به مناطق در اختیار شورشیان سوری در استان شمال شرقی ادلیب و استان مرکزی حما گسترش پیدا کرد.
رامی عبدالرحمن از اعضای دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که تمرکز این درگیری هادر شهر Tabqa در استان شمالی Raqqa بوده که داعش دارای بیشترین تسلط بر این منطقه است.
فعالان سوری گزارش دادندکه در نتیجه این درگیری ها تعداری از اعضای گروه داعش از شهر Atmeh بیرون رانده شدند.
اما یکی از سنگین ترین خشونت ها در شهر Manbij در استان حلب در روز یکشنبه واقع شد که در آن شورشیان سوری کی از مقرهای داعش را به تصرف در آوردند.
براساس گزارش دیده بان حقوق بشر،داعشی ها از خودروهای بمب گذاری شده که معمولا برای حمله به نیروهای دولتی مورد استفاده قرار می گیرد استفاده می کردند.
ورود نیروهای داعش به صحنه درگیری های سوریه که از دستاوردهای حمایت تسلیحاتی امریکا و اروپا از مخالفان سوری است حالا به دردسری بزرگ در داخل سوریه تبدیل شده است.
آنها حتی به مخالفان دولت سوریه هم رحم نمی کنند.
گزارش های زیادی از سر بریده شده شدن و کشته شدن مخالفان و شهروندان از سوی این گروه هیا افراطی ارائه شده است.
داعش در حقیقت شاخه ای از القاعده عر اق است که پس از حمله امریکا به عراق در سال 2003 میلادی روی کار آمد.
چند روز پیش،این گروه ،شهر فلوجه در استان الانبار عراق را به تصرف خود درآورد.
این گروه همچنین مسئولیت بمب گذاری انتحاری در منطقه شیعه نشین ضاحیه در بیروت را بر عهده گرفت.
برخی از شورشیان،مبارزه با افراطیون را «انقلاب دوم» در سوریه نامیده اند اما هنوز مشخص نیست که آیا مبارزه با القاعده می تواند گروه های شورشی که تا کنون در مبارزه با دولت اسد شکست خورده اند را با هم متحد کند یا نه.
اپوزیسیون سوریه که در تبعید است و تحت حمایت غرب قرار دارد از مبارزه با داعش استقبال کرده زیرا معتقد است که این گروه تلاش های آنها برای سرنگونی اسد را به یغما می برد.
اما روزنامه دولتی الوطن از مبارزه این دو گروه در سوریه با هم استقبال کرده و با تیتر «تروریسم فرزندان خود را می خورد» این شرایط را توصیف کرده است.
 

کد خبر 329891

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha