احداث و مرمت 486 پروژه عمرانی از محل جمع آوری زکات در خراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: از ابتدای تأسیس ستاد زکات تاکنون تعداد 486 پروژه عمرانی از محل زکات در استان احداث و مرمت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، سیدرضا حسینی، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار داشت: از این تعداد 75 پروژه عمرانی مربوط به امسال بوده که مبلغ 2میلیارد ریال تشویقی از سوی این نهاد به این پروژه ها اختصاص یافته است.

 

وی مبلغ کل زکات دریافتی بابت پروژه های عمرانی و محرومان را 73 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: پروژه های عمرانی و عام المنفعه در روستاهای پرداخت کننده زکات شامل احداث و مرمت مسجد، حسینیه، خانه بهداشت، غسالخانه، کتابخانه، اصلاح و توسعه معابر و... است.

 

حسینی به رشد 146درصدی پرداخت زکات در 9ماهه امسال اشاره کرد و افزود: در این مدت 13میلیارد و140 میلیون ریال زکات مال و مستحبی از سوی کشاورزان و دامداران پر تلاش استان به این نهاد پرداخت شده است.

 

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی یادآور شد:در حال حاضر تعداد 376 نفر عامل زکات با دبیرخانه ستاد زکات خراسان جنوبی همکاری می کنند.

 

وی بر تبلیغات و فرهنگ سازی فریضه الهی زکات تأکید کرد و افزود: برگزاری کارگاه های توجیهی وآموزشی ویژه عاملین، تبلیغات و فرهنگ سازی از طریق رسانه های ارتباط جمعی، ارتباط چهره به چهره و انجام تبلیغات درنمازهای جمعه وجماعات از جمله فعالیت های ستاد زکات استان است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 330124

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha