آمادگی شهرداری شیراز برای مقابله با هرگونه مشکل یخ زدگی معابر

خبرگزاری شبستان: شهردار شیراز گفت: مجموعه شهرداری آمادگی صد درصدی برای مقابله با هرگونه مشکل و بحران احتمالی براثر یخ ‌زدگی معابر و سایر مشکلات را دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، مهندس علیرضا پاک فطرت، شهردار شیراز با اشاره به بارش برف در این شهر و تداوم این بارش ‌ها تا ساعت‌ های آینده، گفت: مجموعه شهرداری آمادگی صد در صدی برای مقابله با هرگونه مشکل و بحران احتمالی براثر یخ ‌زدگی معابر و سایر مشکلات را دارد.


مهندس پاک ‌فطرت اضافه کرد: همزمان با آغاز بارش برف و با توجه به پیش‌بینی ‌های انجام شده، در تعاملی مطلوب با سایر دستگاه ‌ها و نهادهای خدمت‌ رسان و خصوصا مردم، کار پاکسازی معابر و درختان را آغاز کرده و انجام داده‌ایم.


وی با یادآوری اینکه دستگاه ‌ها و ماشین‌ آلات مورد نیاز در نقاط مختلف شیراز مستقر شده‌ است، تصریح کرد: مجموعه سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با آمادگی کامل، آماده امداد رسانی و خدمت‌ رسانی به شهروندان هستند.


شهردار شیراز با بیان اینکه همه کارکنان و کارگران مجموعه‌ های مختلف شهرداری، به شکل مدیریت‌ شده، تلاش منسجمی را برای برف ‌روبی و جلوگیری از یخ ‌زدگی معابر پیاده و سواره در محورهای اصلی شهر آغاز کرده و در حال انجام هستند، گفت: خوشبختانه بسیاری از یاوران شورا و شهروندان نیز در این زمینه همراهی و کمک کرده‌اند.


مهندس پاک ‌فطرت با یادآوری اینکه فردا به‌حتم با یخ ‌زدگی معابر مواجه خواهیم بود، به تمام سالمندان، کودکان و افراد بیمار توصیه کرد مراقب ترددهای خود باشند و گفت: باز نگه‌داشتن تمام معابر اصلی شهر، رفع یخ‌ زدگی معابر اصلی و پاک‌کردن معابر پیاده در محدوده اصلی شهر در اولویت قرار دارد و معابر فرعی، اولویت بعدی خواهد بود.


وی از شهروندان درخواست کرد که در برف‌ روبی و یخ‌ زدایی معابر فرعی و محلات خود و اطراف محل کسب و سکونتشان، شهرداری را همراهی کنند و گفت: از شهروندان درخواست می‌شود که در حین برف ‌روبی پشت‌بام‌ها، برف را به درون حیاط منزل بریزند و از ریختن برف به معابر اکیدا خودداری کنند.


شهردار شیراز تصریح کرد: ریختن برف در معابر پیاده و سواره، با توجه به تداوم بارش‌ ها، احتمال یخ‌ زدگی را افزایش می‌دهد و ممکن است آسیب‌ های جدی را به شهروندان برساند.


به گزارش روابط عمومی حوزه شهردار شیراز، پاک‌ فطرت با بیان اینکه تمام کارکنان شهرداری و نیروهای امدادی، آتش‌نشانی و خدماتی این مجموعه در آماده‌باش کامل به سرمی‌‌برند، گفت: هم ‌اینک تمام ورودی‌ های شهر، خیابان‌ های اصلی و پیاده ‌روها، باز بوده و تردد سواره هیچ مشکلی ندارد.


شهردار شیراز همچنین با اشاره به علاقه‌مردم به حضور در برف و برف‌بازی، گفت: افراد خصوصا کودکان و نوجوان را مراقبت کرده و توصیه کنیم در حین برف ‌بازی، مراقب سلامت خود و دیگران باشند.

 

پایان پیام/

کد خبر 330224

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha