مسابقه نقاشی قیام امام حسین(ع) در جاسک برگزار شد

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک گفت: مسابقه نقاشی قیام امام حسین(ع) با موضوع عصر عاشورا در روستای کوئیک این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان، عبدالرحمن لشکری زاده در جمع خبرنگاران عنوان کرد: این مسابقه بزرگ نقاشی با محوریت قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و با موضوع عصر عاشورا به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک و با همکاری کانون فرهنگی هنری فرقان روستای کوئیک اجرا شد.


وی هدف از برگزاری مسابقه بزرگ نقاشی قیام امام حسین(ع) را ترویج فرهنگ عاشورایی در بین نوجوانان و جوانان عنوان کرد و بیان داشت: با برگزاری چنین مسابقات فرهنگی و هنری و می توان نسل جوان را با فرهنگ عاشورا بیشتر آشنا کرد.
 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک، مسئله عاشورا و شهادت حضرت اباعبدالله(ع) را حقیقتی بی‌بدیل و حادثه‌ای بی‌نظیر در تاریخ بشریت دانست و افزود: بزرگ‌ترین درس عاشورا و قیام امام حسین (ع)، امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم است.
 

لشکری زاده ادامه داد: زبان هنر یکی از رساترین و موثر ترین زبان های انتقال مفاهیم به مخاطب است و بزرگداشت واقعه عاشورا از وظایف اصلی و فرهنگی ماست و باید در معرفی این واقعه بزرگ تلاش بیشتری از سوی هنرمندان صورت پذیرد.
 

وی گفت: یکی دیگر از درس‌های مهم قیام عاشورا نیز این است که مسیر صحیح هدایت را دریابیم و در این مسیر حرکت کنیم.
 

شایان ذکر است؛ در پایان این مسابقه نقاشی به سه نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

 

کد خبر 330774

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha