از مستند سازی فعالیت کانون ها تا کارگاه های نمایشنامه نویسی در اردبیل

خبرگزاری شبستان: مستندسازی فعالیت های کانون ها، تهیه مستند تنها شهید کانون های مساجد ایلام و برگزاری کارگاه های نمایشنامه نویسی در اردبیل از مهم ترین اخبار کانون های مساجد کشور در هفته گذشته است.

به گزارشخبرگزاری شبستان، مهم ترین اخبار کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در هفته ای که سپری شد در این گزارش مورد بررسی قرار می گیرد.

 

مستند سازی فعالیت های کانون های مساجد
محسن حبیبی مدیر گروه معارف شبکه دو سیما و غلامرضا حبیبی، تهیه کننده برنامه بچه های مسجد این شبکه و عوامل این برنامه در هفته ای که گذشت با در دفتر حجت الاسلام سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با وی دیدار کردند.

 

تهیه مستند از فعالیت های کانون های برای پخش در برنامه بچه های مسجد در راستای آشنایی نوجوانان با برنامه های کانون ها یکی از محورهایی بود که در این نشست پیرامون آن گفتگو شد.

 

آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره وبلاگ نویسی سبط النبی
آخرین مهلت شرکت در جشنواره وبلاگ‌نویسی سبط‌ النبی که به منظور شناخت و آشنایی بیشتر با جنبه های مختلف شخصیت والای چهارمین معصوم و دومین امام و پیشوا حضرت امام حسن مجتبی (ع) برگزار می شود تا 15 خرداد ماه سال 1393 اعلام شده است.

علاقمندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه‌جشنواره واقع در تهران، خیابان شهید محلاتی(آهنگ)،تقاطع بزرگراه امام علی(علیه‌السلام)، مسجد‌جامع حضرت قاسم‌‌ابن‌الحسن(علیهما السلام) کانون فرهنگی هنری سبط النبی علیهماالسلام ارسال کنند.

 

ساختمان دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی افتتاح شد
حجت الاسلام رمضان زاهدی، مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی، در مراسم افتتاح ساختمان این دبیرخانه اظهارداشت: در مجموع، اعتبارات ستاد عالی در سال 91،90و 92 و اعتبار این نهاد برای پرداخت هزینه زمین بیش از یک میلیارد ریال بوده است.

 

وی متراژ این ملک را برابر با 356 متر مربع برشمرد و یادآورشد: این پروژه با اعتبار بیش از سه میلیارد ریال در دو طبقه به بهره برداری رسیده است.

 

2700 بی سواد تحت آموزش خواندن و نوشتن قرار می گیرند

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان با اشاره به برگزاری دوره های سوادآموزی توسط کانون های مساجد استان گفت: دوره های آموزشی سوادآموزی با هدف ریشه کنی بی سوادی به صورت مطلق، ارتقای سطح آگاهی و دانایی جامعه و کمک برای توانمندسازی این افراد توسط کانون های سراسر استان اجرا می شود.

 
وی از آموزش این دوره ها توسط 65 مربی در شهرستان سنندج خبر داد و اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های انجام شده، در این طرح که با همکاری اداره آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی استان اجرا می شود 2700 نفر از بی سوادان در شهرستان سنندج تحت آموزش و یادگیری خواندن و نوشتن قرار می گیرند.

 

نشست های بصیرت افزایی ویژه بانوان کانون های مساجد مشهد برگزار می شود
محمد حسین عبداللهی، مسئول دبیر خانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی اظهار کرد: این نشست ها با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه برگزار می شود.


وی با بیان اینکه این نشست ها در قالب 5 جلسه برگزار می شود، گفت: این جلسات به منظور آشنایی بانوان عضو کانون ها مساجد با بدعت ها و آیین های خرافی 9ربیع الاول برگزار می شود.

 

طرح کشوری قابلیت های کانون های مساجد البرز در 'قاب سیما'
حجت الاسلام سیداکبر موسوی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد البرز در گردهمایی مدیران و ائمه جماعات کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز گفت: یکی از قابلیت های قابل بهره وری بحث رسانه و کاربرد آن در اشاعه توانمندی ها و قابلیت ها است، که با توجه به این مطلب طرح کشوری کانون های فرهنگی هنری در قاب سیما در دست بررسی است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با ارزیابی اهمیت استفاده از رسانه سیما در بیان فعالیت های کانون های مساجد توضیح داد: با برنامه ریزی های انجام شده، فعالیت کانون ها در قالب یک برنامه مدون و در زمان بندی 10 دقیقه ای از شبکه دوم سیما پخش می شود و در این زمینه کانون های مساجد توانمندی ها و افتخارات خود را در معرض دید عموم قرار می دهند، که این مهم می تواند در رشد انگیزه و علاقمندی ها نقش عمده ای داشته باشد.

 

مستند تنها شهید کانون های مساجد ایلام ساخته شد
صغری مرادی، تهیه کننده این اثر مستند گفت: شهید ˈاصغر اسدیˈ مسوول و بنیانگذار یکی از کانون های مساجد ایلام بوده و در این مجموعه سعی می شود به عنوان تنها شهید کانون مساجد استان ایلام به مردم استان معرفی شود.

 

وی با تاکید بر این که این مستند بزودی از شبکه استانی ایلام پخش می شود ادامه داد: این مستند از ابعاد مختلف زندگی شهیدی اصغراسدی توسط گروهی از کانون فرهنگی مساجد و همکاری و کارکنان مرکز صدا و سیمای استان ایلام تهیه و تدوین شده است.

 

گشایش نمایشگاه نقاشی امام زمان (عج)،پدری مهربان در استان یزد
به همت کانون فرهنگی و هنری عهد کانون تخصصی مهدویت استان یزد و در آستانه 9 ربیع الاول آغاز امامت امام زمان (عج) ،نخستین نمایشگاه نقاشی تحت عنوان امام زمان (عج)، پدری مهربان در استان یزد برپا شد.

 

نمایشگاه امام زمان (عج) پدری مهربان تا تاریخ 21 دی ماه همه روز صبح ها از ساعت 9 الی 12 و عصرها از ساعت 17 تا 20 آماده پذیرایی از علاقه مندان است.

 

کارگاه آموزشی نمایشنامه‌نویسی در اردبیل برگزار می‌شود
نادر سقا، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد اردبیل در جمع گروه‌های هنری و فرهنگی کانون مساجد در اردبیل اظهار داشت: گروه‌های نمایشی از ظرفیت‌های پرشور و قدرتمندی برای توسعه هنر دینی، معنی‌گرا و انسان‌ساز بهره‌مند هستند و باید از استعدادهای گروه‌های نمایشی در کانون‌های مساجد استفاده شود.

 

وی یادآور شد: تاکنون 12 گروه نمایشی در کانون‌های مساجد اردبیل فعال است که برای ساماندهی گروه‌های نمایشی به ستاد عالی مساجد کشور معرفی شدند.

پایان پیام/
 

کد خبر 331020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha