فعالیت 61 هسته پژوهشی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان اردبیل، از فعالیت 61 هسته پژوهشی در کانون های فرهنگی هنری سطح استان اردبیل خبر داد.

نادر سقاء مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، اظهار داشت: جنبه های آموزشی مسجد، رسالت اصلی این نهاد در تمامی دوره ها و مکان ها است و این مکان مقدس با ویژگی های خود برای همیشه آموزشگاه مبانی دینی و معارف اسلامی است.


وی با بیان اینکه مسجدی که نقش موثر خود را در زمینه های فرهنگی و آموزشی ایفا نکند در حقیقت در اجرای بخش مهمی از رسالت خود باز مانده است، گفت: بر پایه همین ارزیابی است که حضرت علی(ع)، مسجدی را که در آن خبری از هدایت، تبلیغ و ترویج دین نباشد مسجد خراب برشمرده است.


سقاء ادامه داد: بی تردید شکوفایی علمی مسجد و طرح دانش های گوناگون در آن، کمالی برای مسجد به شمار می رود ولی نپرداختن به این امور نباید سبب شود تا رسالت اولیه مسجدی که پرداختن به دانش های دینی است، فراموش شود.


مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان اردبیل با بیان اینکه از نگاه حضرت علی(ع) یکی از رسالت های مهم و اساسی مسجد آن است که به معنای حقیقی کلمه کانون هدایت مسلمانان باشد، تصریح کرد: در این راستا 61 هسته پژوهشی با فعالیت های مختلف در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل شکل گرفته است.


این مقام مسئول، با اشاره به محور فعالیت های هسته های پژوهشی، اضافه کرد: تالیف کتب، تهیه روزنامه دیواری، تولید اخبار کانون های مساجد، ارائه مقالات در نشریات محلی و مجلات تخصصی، سیره شناسی شهدای محله، تولید نشریات و بروشورهای مختلف در مناسبت های سال، ترویج فرهنگ نماز و قرآن، نشر احادیث ائمه اطهار(ع) و پژوهش در بیوگرافی مسجد محله از جمله فعالیت های این هسته هاست.


سقاء، نیاز سنجی محله، مطالعه دغدغه ها، اولویت برنامه ریزی آموزشی و فرهنگی در جهت احصاء مشکلات فرهنگی و دینی محله و ارائه راهکار در جهت رفع این مشکلات از فعالیت های دیگر این هسته های پژوهشی عنوان کرد.


دوره آموزشی روش تحقیق در کانون های مساجد اردبیل برگزار می شود


وی با بیان اینکه دوره آموزشی روش تحقیق ویژه مدیران مسئول و هسته های پژوهشی کانون های فرهنگی هنری شهرستان اردبیل برگزار می شود، گفت: این دوره آموزشی از ساعت 15 الی 17 عصر امروز در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.


سقاء، خاطر نشان کرد: این دوره آموزشی به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با حضور مدیران مسئول و هسته های پژوهشی کانون های فرهنگی هنری شهرستان اردبیل با موضوعات روش تحقیق و آنچه که یک امور آموزش و پژوهش کانون های مساجد باید بداند، برگزار می شود.


پایان پیام/

کد خبر 331121

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha