کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر خراسان شمالی فعال شد

خبرگزاری شبستان: نخستین جلسه کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر خراسان شمالی با حضور اعضای این ستاد در محل اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در این جلسه اظهار داشت: با جانفشانی مردم پیروزی انقلاب اسلامی حاصل شد و این حرکت همچنان بعد از 35 سال ادامه داشته است.


وی، پیروزی انقلاب اسلامی را به عنوان نقطه شگرف تحولات اجتماعی در جمهوری اسلامی و به عنوان مظهر تجلی و آرمان خواهی ایران ذکر کرد و گفت: تحولات مهمی در عرصه علم و فرهنگ اتفاق افتاد که ایثارگری و شهادت در رأس هرم ارزشهای جامعه ایرانی قرار دارد و همه اینها از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.


رئیس کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر خراسان شمالی اضافه کرد: امروز به برکت اتحاد و انسجام ملی و ایستادگی و پایداری در برابر استکبار جهانی و تبعیت ازمنویات مقام معظم رهبری در کانون بیداری جهان اسلامی قرارگرفته ایم.


ثابت قدم وحید با اشاره به اینکه کمیته فرهنگی و هنری به عنوان یکی از کمیته های تخصصی و مهم به شمار می رود، گفت: بایستی به تبیین دستاوردهای فرهنگی انقلاب توجه داشته باشیم چراکه انقلاب ما برمبنای فرهنگ بنا شده است.


وی فراهم سازی زمینه نقش آفرینی خودجوش هنرمندان، بهره گیری از توانمندی های بالقوه هنرمندان و مراکز هنری کشور، برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری، معرفی و تجلیل از هنرمندان تاثیرگذار و تحول آفرین در عرصه هنر انقلاب اسلامی، نمایش هنرمندانه دستاوردهای انقلاب اسلامی و معرفی ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی را از مهمترین وظایف و ماموریتهای کمیته فرهنگی وهنری ستاد دهه فجر برشمرد.


سرپرست معاونت امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان شمالی نیز در ادامه این نشست بر استفاده از ظرفیت های دستگاههای فرهنگی تاکید کرد.


حجت الاسلام ناصر هدایتی به انتقال ارزشهای انقلاب اسلامی به نسل جوان با زبان فرهنگ و هنر اشاره کرد و اظهارداشت: زبان فرهنگ مناسب ترین ابزار برای انتقال ارزشها به شمار می رود.


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان شمالی؛ وی برپایی مسابقات کتابخوانی، عصرشعر، نمایشگاه های نقاشی، برگزاری هفته تئاتر، تجلیل از نویسندگان، نمایشگاه هنرهای تجسمی، اکران فیلم های مرتبط با دهه فجر، شب های فرهنگی و هنری، جسنواره فرهنگی و هنری خوشنویسی و هنرهای تجسمی، برگزاری نشست های تخصصی، محافل انس باقرآن و برگزاری کارگاه های نقد و بررسی را از مهمترین برنامه های این اداره کل عنوان کرد.


اعضای این جلسه در ادامه به ارائه نظرات، پیشنهادات و برنامه های خود پرداختند که سرود همرایان فجر، برپایی مسابقات فرهنگی و هنری، برپایی نمایشگاه آثارهنرهای دستی، تجسمی، سرکشی از خانواده شهدای هنرمند، تقدیر و تجلیل از فعالان فرهنگی و هنری، همایش بانوان، جشن بزرگ انقلاب و برگزاری محافل انس با قرآن از مهمترین برنامه های اعلام شده ازسوی اعضای این ستاد بود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 331124

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha