لزوم توجه به ارزش ها در مذاکرات/ جنایات تکفیری ها عربستان را رسوا کرد

خبرگزاری شبستان: خطیب نمازجمعه تهران بااشاره به قیام ۱۹دی گفت:مردم قم درسال۱۳۵۶ به علت اهانتی که به حضرت امام(ره) شد،خودجوش به خیابانها آمدند و با نظام ستمشاهی مبارزه کردند که تعدادی از آنان شهید شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نمازجمعه تهران افزود: هفتم دی نیز روز کشف حجاب بود و مردم نباید آن روزهای سخت را فراموش کنند.


وی گفت: در این روز برای ضربه زدن به اسلام، حجاب را از سر زنان کشیدند و به آنان حمله و چادر آنان را پاره کردند.


امام جمعه موقت تهران افزود: در آن زمان، زنان پاکی بودند که سالها در خانه ماندند و سختی ها کشیدند.


موحدی کرمانی گفت: آنان می خواستند چهره کشور، اسلامی نباشد و برای همین، دنبال لباس متحدالشکل بودند.


وی افزود: چهره جامعه باید اسلامی و دینی باشد و هر کس باید به اندازه توانش گام بردارد.


امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به لزوم توجه به نیازهای مسلمانان گفت: ما می توانیم اعمال نیک را اولویت بندی کنیم مثلاً رفتن به عمره مستحب و بسیار ثواب دارد اما اگر با همان پول بتوان دو جوان را به هم رساند ثوابش بیشتر است.


آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به جنایات تکفیری ها در سوریه و عراق گفت: رسوایی آنقدر زیاد شده است که آقای پوتین هم از سازمان ملل می خواهد که عربستان را در فهرست کشورهای حامی ترویسم بگنجاند.


وی افزود: آمریکا در مذاکرات مربوط به سوریه در ژنو هم از ایران خواست که در حاشیه مذاکرات حضور داشته باشد که جای تشکر از وزارت خارجه دارد که گفتند این عمل در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست.


موحدی کرمانی گفت: امیدواریم خداوند مردم سوریه و عراق را به پیروزی نهایی برساند، آنان با تروریست های تکفیری روبرو هستند که مغزشان را شستشو دادند.


امام جمعه موقت تهران گفت: عشایر عراقی به کمک دولت آمدند که نقش موثری دارد، البته بین تکفیری ها هم اختلاف افتاده است.


امام جمعه موقت تهران به مذاکرات هسته ای کشورمان با 1+5 اشاره کرد و گفت: مردم دغدغه ها و سوالاتی دارند، آیا ارزش های انقلاب و عزت اسلامی در این مذاکرات مورد توجه قرار می گیرد؟ چه قدر امتیاز دادیم و چقدر امتیاز گرفتیم؟ آیا در به کار بردن واژه ها در توافقنامه ژنو دقت لازم شده است؟ چرا که برخی از واژه ها چند معنا و چند پهلو است.


آیت الله موحدی کرمانی افزود: آمریکا شیطان بزرگ است و در این مذاکرات هم شیطان و دشمن است و باید دقت لازم شود.


وی گفت: دشمن ، دشمن است و نباید گول لبخندهای آنان را بخوریم.


امام جمعه موقت تهران افزود: مردم متشابهات را به محکمات ارجاع می دهند و محکمات، بیانات قاطع مقام معظم رهبری است.


آیت الله موحدی کرمانی افزود: مقام معظم رهبری، هیئت ایرانی را تأیید کردند و ما هم آنان را تأیید می کنیم.

 

تقوا، نجات دهنده انسان از بن بست ها


امام جمعه موقت تهران گفت: تحصیل تقوا، انسان را از بن بست نجات می دهد.


آیت الله موحدی کرمانی در خطبه نخست نمازجمعه تهران افزود: این که انسان در طول زندگی از جاهایی که فکر نمی کند، مورد عنایت خداوند قرار می گیرد دلیلش پیمودن راه تقواست.


وی گفت: به راستی جایگاه انسان در نظام هستی چیست ؟ و بهترین وسیله برای رسیدن به جایگاه والای انسانی کدام است؟


خطیب جمعه تهران افزود: زمانی که انسان در زمان حیات کارهای خدایی و تقوا پیشه می کند تبدیل به انسان کامل می شود.


آیت الله موحدی کرمانی گفت: دوری از گناه موجب می شود که انسان های عادی هم مانند انسان های برگزیده و پیامبران به مقام های عالی انسانیت برسند و کارهای بزرگ و خداپسندانه انجام دهند.


وی افزود: انسان باید مراقب باشد که گرفتار گناه نشود و از حب دنیا دوری جوید چرا که اینها دست و پاگیر انسان در رسیدن به انسانیت هستند.


خطیب جمعه تهران گفت: خداوند عالم هستی را مسخر انسان کرده و فرموده آنچه در آسمان ها و زمین است برای استفاده انسانها آفریده شده است ، حال انسان اگر قدر خود را بشناسد و بنده خالص خدا باشد به مقام اشرف مخلوقات خواهد رسید و اگر هم خود و مقام والایش را نشناسد به بدترین موجود تبدیل می شود.


آیت الله موحدی کرمانی افزود: خداوند انسان را ضعیف آفرید تا او را امتحان کند که گرفتار تکبر و غرور نشود و انسان ضعیف باید به خداوند قوی پناه ببرد.


وی گفت: هم اکنون انسان راه خود را گم کرده است و اشتباه می رود و به جای آنکه به خدا پناه ببرد به غیر خدا پناه می برد که ما این را در پناه بردن بسیاری از افراد کشورهای ضعیف به آمریکا ملاحظه می کنیم.


خطیب جمعه تهران همچنین روز شهادت امام حسن عسکری (ع) را به امام زمان(عج) و مردم ارادتمند به آن امام همام تسلیت گفت.


مهم‌ترین ویژگی‌ امامان شیعه ؛ تسلیم خدا بودن، علم و مدیریت


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) به تشریح جایگاه امامت و وظایف امامان معصوم (ع) پس از پیامبر اکرم (ص) پرداخت.


حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه تهران با برشمردن وظایفی که در قرآن برای پیامبر اعظم (ص) ذکر شده است، گفت: پس از ایشان، این وظایف بر عهده امامان شیعه (ع) قرار گرفت.


وی افزود: تنها تفاوت، وحی بود که مستقیما به پیامبر اکرم(ص) وحی نازل می‌شد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، مهم‌ترین ویژگی‌های امامان شیعه (ع) را تسلیم خدا بودن، دارا بودن علم و دانش کافی برای هدایت مردم، قدرت مدیریت آنان و دوری از دنیا معرفی کرد و گفت: در دوران امام حسن عسکری (ع) خفقان شدیدی حاکم بود.


قاضی عسکر گفت: دو دلیل این خفقان آن بود که از یک سو چون شیعیان آرام آرام در جامعه قدرت گرفته بودند، می‌خواستند ارتباط امام و شیعیان را قطع کنند و دیگر اینکه می‌خواستند از تولد امام زمان (عج) جلوگیری کنند، غافل از اینکه قدرت‌نمایی خداوند امر دیگری را رقم می‌زند.


وی ادامه داد: گرچه امام را در سن28 سالگی به شهادت رساندند، اما خداوند خواست وجود امام زمان (عج) برای ما باقی بماند و در آینده جهان را پر از عدل و داد کند.

پایان پیام/

کد خبر 331284

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha