برگزاری ویژه برنامه های هفته وحدت در کانون های مساجد ایلام

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و دینی در هفته وحدت در سطح کانون های مساجد این استان خبر داد.

حجت الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(22 دی) در این خصوص به خبرنگار شبستان در ایلام، گفت: جشن های ویژه وحدت در سطح کانون ها، افتتاح کانون پیامبر اعظم(ص) شهرک وحدت شهرستان دهلران همزمان با هفته وحدت انجام می شود.


وی، اهدای کتاب های دینی از جمله قرآن کریم، ادعیه و نهج البلاغه و همچنین دیگر کتاب های مذهبی به کانون ها مساجد، تهیه پوستر پیامبر اعظم(ص) به همت یکی از خوشنویسان ایلامی، هدیه ثواب قرائت یک صفحه از قرآن کریم در طرح تلاوت نور به پیامبر اکرم(ص) از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، با بیان اینکه نماز وحدت در سطح کانون های مساجد برگزار می شود، افزود: این مراسم معنوی نیز با شکوه بیشتر در محل نماز خانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با حضور همه کارکنان برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام چراغی پور، با اشاره به 17 ربیع الاول سالروز میلاد باسعادت حضرت محمد(ص)، تصریح کرد: 17 ربیع الاول میلاد با سعادت خاتم پیامبران است که ادیان بزرگ آسمانی از قبل آنرا نوید داده و میلیون ها انسان از ملت های مختلف چشم به راه آن بودند.


وی، با اشاره به سالروز میلاد با سعادت رئیس مذهب جعفری حضرت امام صادق(ع)، ابراز کرد: دست آفرینش میلاد آن دو بزرگوار یعنی موسس آیین اسلام و مذهب جعفری را همزمان ساخت تا نشان دهد که این هر دو از یک نور سرچشمه گرفته اند.


حجت الاسلام چراغی پور، با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و آغازهفته وحدت، گفت: هفته وحدت سبب می شود همه مسلمانان با تکیه بر اشتراکات دینی خود از تفرقه و پراکندگی به دور بمانند.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: وجود مبارک رسول گرامی اسلام(ص) را مایه مباهات و افتخار برای تمامی مسلمانان و موجب بشارت و رحمت برای تمامی انسانهاست.


پایان پیام/

 

کد خبر 331818

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha