تدبر و تفکر در علوم انسانی انسان را به خودشناسی و معرفت می رساند

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه علوم انسانی با تکیه بر علوم اسلامی و قرآنی در مسیر هماهنگ و سیر آیات حرکت می کند، گفت: تدبر و تفکر در علوم انسانی، انسان را به خودشناسی و معرفت سوق می‌دهد.

احمد اکبری در گفتگو با خبرنگار شبستان در زاهدان اظهار داشت: علوم انسانی دانش‌هایی هستند که انسان در آن‌ها از لحاظ حیات درونی و روابط با دیگران بررسی می‌شود.

 

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: تدبر و تفکر در علوم انسانی، انسان را به خودشناسی و معرفت سوق می‌دهد.

 

وی بیان کرد: علوم انسانی با تکیه بر علوم اسلامی و قرآنی در مسیر هماهنگ و سیر آیات حرکت کرده و زمینه‌های رشد و سعادت انسان را فراهم می‌‌کند.

 

اکبری اظهار کرد: مبانی علوم انسانی، به صورت انتزاعی و عام قابل بحث است، از این رو می‌تواند وجه مشترک همه ملل و فرهنگ‌ها باشد.

 

 رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: علوم انسانی و اسلامی ارتباط تنگاتنگی با تربیت انسانی دارد و به طور کلی این علوم مادر همه علوم و دانش‌ها قلمداد می‌شود.

 

وی همچنین تصریح کرد: علوم اسلامی با توجه به آموزه‌های دینی و قرآنی خود درصدد ایجاد شرایطی برای رشد عقلی، علمی و پژوهشی انسان‌هاست.

 

وی افزود: آنچه که در جامعه از آن به عنوان علوم دقیق یاد می‌شود، درستی یا نادرستی فرضیه‌ها است که از این طریق معیار تجربه تعیین می‌شود که در این رابطه علوم انسانی و اسلامی تا حد بسیار بالایی زمینه‌های تجربی را در علوم دیگر فراهم کرده است.

 

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: علوم انسانی به عنوان مهارتی ادراکی و نرم‌افزاری جهت تحقق امور تجربی و فنی در راستای سعادت بشری به حساب می‌آیند و این علوم، اصلی بنیادین در شناخت انسان و مقدمه‌ای برای فهم نیازهای بشری تلقی می‌شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 33217

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha