جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در همدان برگزار می‌شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان، از برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان همزمان با دهه فجر در سطح استان همدان خبرداد.

حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان به خبرنگار شبستان گفت: امسال برای هشتمین بار جشنواره قرآنی کودک و نوجوان همزمان با دهه فجر در همدان برگزار می شود.
 

وی افزود: در جشنواره دختران و پسران پیش دبستانی، ابتدایی و راهنمایی می توانند در رشته های نقاشی، حفظ، روخوانی و روانخوانی شرکت کنند.
 

وی تصریح کرد: تعداد شرکت کنندگان جشنواره قرآنی با توجه به ظرفیت هر شهرستان مشخص می شود و این در حالیست که در سال گذشته بیش از 4 هزار نفر در شهرستان همدان به رقابت پرداختند.
 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان ابراز کرد: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی، رشد و هدایت استعدادهای کودکان و نوجوانان به سمت و سوی قرآن، ایجاد حس رقابت سالم، ارتقای معلومات قرآنی کودکان و نوجوانان و استفاده از ابعاد هنری قران کریم برای مخاطبان است.
 

حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه هیئت های مذهبی استان همدان برای میلاد پیامبر اکرم (ص) برنامه های مختلفی را اجرا می کنند، ابراز داشت: برگزاری برنامه جشن میلاد حضرت محمد (ص)، سخنرانی و چراغانی و مولودی خوانی توسط مداحان از جمله برنامه های این روز است.
 

وی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف سخنرانان بیان سیره و سنت پیامبر اکرم (ص) است، گفت: این مراسم فرصت مناسبی برای بیان سیره پیامبر (ص) و نحوه انتخاب ایشان و بیان سبک زندگی اسلامی برای نسل جوان و نوجوان است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 332548

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha