بررسی بایسته های خانواده متعالی در سبک زندگی ضرورت دارد

خبرگزاری شبستان: مشاورآموزش وپرورش استان مرکزی با تاکید بر ضرورت بررسی بایسته های خانواده متعالی در سبک زندگی گفت: سبک زندگی می تواند ما را از تنگناهای زندگی خارج و فضایی آرام و بدون دغدغه برایمان ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک،‌ حجت الااسلام محسن منصوری از استادان گفتمان دینی و مشاورآموزش وپرورش استان مرکزی امروز (24دی) در گفتمان دینی خانواده با موضوع سبک زندگی دینی که به همت اداره تبلیغات اسلامی خمین وکانون فرهنگی طاها برگزارشد گفت: خانواده به عنوان اولین کانون زندگی در رفتار شخص در جامعه و میزان موفقیت وی تاثیر زیادی دارد.


وی افزود:‌ شیوه برخورد اعضای خانواده سبب شکل گیری اولیه شخصیت انسان بوده و با مرور زمان این شخصیت در کنار عوامل دیگر تأثیر پذیری خود را از خانواده از دست نمی دهد.


حجت الاسلام منصوری ادامه داد:‌ اعضای خانواده می توانند شیوه زندگی کردن در حوزه های مختلف رفتاری، اخلاقی و حتی اعتقادی را به یکدیگر یاد دهند به بیان دیگر سبک زندگی در حوزه های اعتقادی، اخلاقی و رفتاری را تبیین کنند.


این استاد گفتمان های دینی خاطر نشان کرد:‌ تعیین این سبک زندگی اگر به صورت ارائه قوانین باشد باعث خواهد شد تا اعضای خانواده بتوانند در موارد مشابه تصمیم گیری درستی داشته باشند.


وی گفت:‌ بررسی بایسته‌های خانواده متعالی در سبک زندگی ضرورت دارد و باید از دیدگاه خالق انسان و نگرش وحیانی قرآن مورد توجه قرار گیرد که به جنبه های مختلف دنیوی و اخروی انسان توجه داشته و هیچ جنبه ای از جنبه های گوناگون خلقت را فراموش نکرده است.


حجت الاسلام منصوری افزود:‌ سبک زندگی می تواند ما را از تنگناهای زندگی خارج کند و فضایی آرام و بدون دغدغه برای ما ایجاد کند و اگر سبک زندگی اصلاح شود حرکت عمومی برای رسیدن به اهداف ملی روان تر و سریع تر خواهد بود.


استاد گفتمان دینی و مشاورآموزش وپرورش استان مرکزی در پایان به سوالات دانش آموزان در خصوص خانواده پاسخ گفت.


پایان پیام/
 

کد خبر 332761

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha