عضویت بیش از 62 هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان اردبیل

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از عضویت بیش از 62 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد و گفت: بیشتر این تعداد در هفته کتاب امسال به عضویت درآمده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، صادق فرهمندامین، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، ظهر امروز (24 دی) اظهار داشت: با شاداب‌سازی کتابخانه‌ها، افزایش منابع و تسهیل در عضویت اعضا سعی داریم به هدف عضویت 10 درصد جمعیت استان اردبیل در کتابخانه‌های عمومی دست یابیم.


وی با بیان اینکه در بیست و یکمین هفته کتاب با تمهیداتی که اندیشیده شد بیش از 10 هزار نفر اعضای جدید در کتابخانه‌های عمومی عضو شدند، افزود: ترغیب شهروندان برای استفاده از خدمات کتابخانه‌های عمومی اولویت کتابداران استان اردبیل است.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اعلام اینکه در آذر ماه سال‌جاری نیز شاهد افزایش 33 هزار نفر مراجعه نسبت به ماه قبل از آن بودیم، ادامه داد: در صورت حمایت خیرین از طرح‌های کتابخانه‌سازی و تجهیز این مراکز فرهنگی شاهد نسلی فرهیخته و فرهنگ دوست در استان اردبیل خواهیم بود.


فرهمند امین، ساخت کتابخانه مرکزی در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل را عاملی مهم در رشد فرهنگی مناطق اعلام کرد و خواستار اختصاص اعتبار متناسب از طرف مسئولان ارشد استان جهت ساخت و تکمیل کتابخانه‌های مرکزی بیله‌سوار، مشگین‌شهر، خلخال و پارس‌آباد شد.


تدوین برنامه 4 ساله خیرین کتابخانه‌ساز مهمترین نیاز فرهنگی بیله‌سوار


رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیله‌سوار، تدوین برنامه چهار ساله انجمن خیرین کتابخانه‌ساز بیله‌سوار را مهمترین نیازهای فرهنگی این شهرستان در بخش مطالعه مفید عنوان کرد.


محمد سرداری نیز در نشست انجمن خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان بیله‌سوار، اظهار داشت: اعضای انجمن با تاکید بر تدوین برنامه چهار ساله جهت پیگیری اهداف انجمن خواستار مشارکت بیشتر دهیاری‌ها در جهت ساخت کتابخانه در مناطق روستایی و محروم هستند.


وی یادآور شد: در تدوین برنامه چهار ساله انجمن خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان بیله‌سوار سعی داریم مهمترین نیازهای فرهنگی بیله‌سوار در بخش مطالعه مفید را مورد سنجش قرار داده و راهکارهای لازم برای ساخت و تجهیز کتابخانه‌های عمومی در مناطق مورد سنجش را شناسایی کنیم.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، سرداری، اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع مالی کتابخانه‌های عمومی و رقم پائین پرداختی شهرداری‌ها از محل 0.5 درصد همه تلاش ما این است که خیرین نیکوکار را به سمت کتابخانه‌سازی ترغیب کنیم.


سرداری با تاکید بر نقش مطالعه و کتابخانه‌های عمومی در توسعه فرهنگی منطقه، وجود کتابخانه در مناطق محروم را تاثیرگذارترین عامل در ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی و رشد فرهنگی آن مناطق عنوان کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 332860

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha