اعزام 35مبلغ و مبلغه از قم به سیستان و بلوچستان

خبرگزاری شبستان: مسئول اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت هفته وحدت 35 مبلغ و مبلغه از قم به منظور ترویج فرهنگ وحدت بین آحاد مردم به استان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام رجبعلی آدینه‌پور باقری، مسئول اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: سال گذشته 28 نفر روحانی مستقر در استان داشتیم که این تعداد امسال به 38 نفر افزایش یافته است.

وی افزود: امسال در بحث اعزام مبلغ به استان به مناسبت هفته وحدت از افزایش 20درصدی برخوردار هستیم.

مسئول اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حال حاضر 38 نفر روحانی مستقر به صورت دائم در روستاهای سطح استان به امر تبلیغ اشتغال دارند.

آدینه‌پور باقری اضافه کرد: در شهرستان ایرانشهر 6 نفر، خاش یک نفر، دلگان 8نفر،زابل 8 نفر زهک 7 نفر، سراوان یک نفر، نیک‌شهر دو نفر و شهرستان هیرمند 5 نفر مبلغان روحانی مستقر هستند که به مدت 3 الی 4 روز در هفته وحدت(فقط در روستاها)، به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

وی گفت: برای هفته وحدت امسال آمار اعزام مبلغان از دفتر تبلیغات اسلامی استان قم به سیستان و بلوچستان 28 نفر مبلغ و 7 نفر مبلغه جمعا 35 نفر هستند.

مسئول اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تعداد روحانیون مبلغ مقیم استانی 226 نفر مبلغ و 72 نفر مبلغه جمعا به تعداد 333 نفر هستند که درهفته وحدت امسال از حضور آنها در سطح استان بهره گرفته می‌شود.

آدینه‌پور باقری افزود: به مناسبت گرامی‌داشت هفته وحدت، در حدود 15گفتمان دینی در قالب پرسش و پاسخ توسط مبلغان و یا اساتیدی که از مرکز به این منطقه اعزام می شوند، برگزار می‌شود.

وی گفت: گفتمان‌های دینی بیشتر در سطح مدارس و به‌ویژه مقطع دبیرستان و مساجدبرگزار می‌شود.

مسئول اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: از دیگر برنامه‌های بسیار خوب هفته وحدت به برگزاری همایش‌ها و جشن‌های مختلفی که در سطح استان برگزارمی‌شود، می‌توان نام برد که با همکاری و تعامل بسیار خوب ادارات و دستگاه‌های مختلف امیدواریم آئین هفته وحدت با شکوه‌تر از سال‌های قبل در استانمان برپا شود.

طبق اعلام سازمان تبلیغات اسلامی استان برنامه‌ها و جشن‌های گرامیداشت هفته وحدت در استان عبارتند از، همایش تشیع و تسنن و محفل انس با قرآن و نشست ائمه جمعه تشیع و تسنن در زابل، همایش طلایه‌داران وحدت و مراسم جشن محوری در خاش، مراسم جشن محوری وحدت در زهک، محفل انس با قرآن و همایش وحدت علمای تشیع وتسنن و جشن محوری وحدت در نیک‌شهر، اجتماع وحدت علمای تشیع و تسنن، محفل انس با قرآن و جشن محوری وحدت در کنارک، جشن وحدت در سراوان، محفل انس با قرآن و مراسم جشن وحدت در چابهار، جشن وحدت و جشن محوری وحدت در ایرانشهر، جشن و گردهمایی علمای تشیع و تسنن، جشن وحدت در هیرمند، جشن محوری وحدت در میرجاوه و محفل انس با قرآن درشهرستان زاهدان.
 

پایان پیام/

کد خبر 332974

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha