اعزام منتخبان مسابقات قرآن کریم کردستان به رقابت های کشوری

خبرگزاری شبستان: معاون امور فرهنگی وامور خیریه کردستان از اعزام 8 نفر از منتخبان مسابقات قرآن کریم استان به سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری خبر داد.

حجت الاسلام محمود یوسفی، معاون امور فرهنگی وامور خیریه کردستان به خبرنگار شبستان در سنندج گفت: سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت، ترتیل قرآن کریم و اذان، در بخش برادران و خواهران (شکوفه ) با حضور نفرات منتخب استان ها در بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می شود که استان کردستان نیز با اعزام منتخبان خود در این دوره از مسابقات سراسری شرکت می کند.


وی با اشاره به تعداد نفرات برتر به مسابقات سراسری، افزود: تعداد 8 نفر از برادران و خواهران که در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در رشته حفظ، قرائت، ترتیل حائز رتبه برتر شده اند به سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری که از تاریخ 5 تا 12بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد اعزام می شوند.


حجت الاسلام محمود یوسفی افزود: در رشته قرائت وتر تیل در رده سنی بزرگسال دو نفر از برادران و دو نفر از خواهران از کردستان به این دوره از مسابقات قرآنی اعزام خواهند شد.


این مقام مسئول اظهارداشت: در رشته حفظ چهار نفر از برادر ان وخواهران اعزام می شوند که دو نفر برای حفظ کل و دو نفر دیگر برای 20جز قران کریم در این دوره از مسابقات شرکت می کنند.


وی تصریح کرد: برگزاری اینگونه مسابقات باعث ایجاد رقابت سالم و معنوی بین قاریان، حافظان و آشنایان به مفاهیم قرآن کریم و تشویق و ترغیب آنها به مطالعه و تفکر در قرآن کریم است.


معاون امور فرهنگی وامور خیریه کردستان افزود: قرآن کتاب آسمانی که تلاوت و عمل به آن موجب سعادت دنیوی و اخروی در زندگی انسان می شود.


وی در پایان با اشاره به اینکه شاهد حضور بیشتر جوانان و قرآن دوستان استان همواره در مسابقات سراسری قرآن کریم باشیم، خاطر نشان کرد: قرآن مجید مرجع کامل از فیوضات الهی است که انسان با تعمل در آن نردبان سعادت را طی می کند.


پایان پیام/

کد خبر 333191

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha