از طرح شکوفه های بهشتی اراک تا طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری

خبرگزاری شبستان: اجرای چهارمین دوره طرح شکوفه های بهشتی در اراک و طرح مطالعاتی و تربیت مربی آثار شهید مطهری استان یزد از اخبار برگزیده کانون های مساجد کشور در هفته گذشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در استان های مختلف با اخباری چون انتشار نرم افزار مهر مساجد 2 ویژه کتابخانه های کانون ها، افتتاح خانه دیجیتال دبیرخانه کانون های استان قم و اجرای طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری در یزد مواجه بوده است که گزارش زیر مروری اجمالی است بر این خبرها.

 

انتشار نرم افزار مهر مساجد 2 ویژه کتابخانه های کانون های مساجد کشور
جواد زاهدی، کارشناس اداره کل کتابخانه های ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در بازدید از کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری استان گلستان اظهارداشت: این نرم افزار که در وب سایت اداره کل کتابخانه های مساجد کشور به نشانی Masjedketab.ir وجود دارد دارای دو نسخه کتابدار و نسخه اعضاء است.

 

وی افزود: برای نخستین بار آموزش تصویری نصب نرم افزار مهر مساجد دو، برای دریافت قرار داده شده است تا کانونی ها بتوانند به راحتی این نرم افزار را دریافت و نصب کنند.

 

زاهدی تصریح کرد: اعضای کانون می توانند جهت دریافت به لینک http://masjedketab.ir/Page/mehr-mosque-2 مراجعه کنند.

 

اجرای طرح مشاوره خانوادگی و تحصیلی بانوان در البرز
حجت الاسلام سیداکبر موسوی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان البرز با اعلام خبر اجرای دوره مشاوره تحصیلی، خانوادگی در دبیرخانه کانون های مساجد این استان گفت: با توجه به این مطلب که سرشبکه خواهران فعال کانون های مساجد در استان البرز شناسایی شده است، لازم است ابزاری به منظور تسریع ارتباط با آنها بوجود آید که در این زمینه برنامه ریزی های اولیه صورت گرفته است.

 

به گفته حجت الاسلام موسوی، درحال حاظر برنامه ریزی های اولیه در قالب ایجاد ارتباط به وسیله نشر نشریه، وبلاگ ویژه اموربانوان انجام شده است که بزودی انتشار خواهد یافت.

 

وی تصریح کرد: مرحله دوم ارتباط اموربانوان دبیرخانه با اعضای خواهر کانون های مساجد هم فکری هر رابط با اتاق فکر خواهران در طی هفته است، که در این مرحله با حضور نخبگان ، کارشناسان، و خواهران فعال همچنین صاحبنظران خواهر دستاوردهای عالی در منظر فکری و فرهنگی انتظار می رود.

 

اعلام فراخوان پژوهش حیات طیبه
پژوهش حیات طیبه با محوریت نقش کانون های مساجد در پیشبرد فرهنگ سازی و تحقق سبک زندگی اسلامی، نقش مسجد در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، نقش ولایت پذیری در خانواده قرآنی به همت دبیرخانه کانون های مساجد خراسان رضوی برگزار می شود.

 

نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در تحقق شعار حماسه اقتصادی بویژه بررسی و ارائه راهکارهای کاهش تجملات و اسراف و تبذیر در جامعه از بخش های ویژه این پژوهش است.

 

خانه دیجیتال نور در دبیرخانه کانون‌های مساجد قم افتتاح شد
خانه دیجیتال نور دبیرخانه کانون های مساجد قم با حضورمرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور، حجت‌الاسلام روحانی مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد قم و جمعی از اعضای کانون‌های مساجد افتتاح شد.


علی محمدعلی پور مسئول روابط عمومی و ارتباطات دبیرخانه کانون های مساجد استان قم در حاشیه این مراسم گفت: این خانه دیجیتال با اعتباری بالغ بر 250 میلیون ریال افتتاح شده که در آن 10 سیستم کامپیوتری فعال است.

 

این خانه دیجیتال، خدماتی از جمله ارائه خدمات به کانون‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مسئولین کانون ها و کادر کانون ها به صورت رایگان، انجام امور اینترنتی و استفاده از نرم افزار مدیریت کانون و اتوماسیون را ارائه می‌کند.

 

نمایش و نقد فیلم 'هابیت 1' در کانون فرهنگی و هنری ابرار
جلسه نقد فیلم "هابیت 1" توسط امیرانی، یکی از منتقدان و کارشناسان فیلم و سینما در روز جمعه 20 دی ماه از ساعت 13 الی 17 در سالن کانون فرهنگی هنری ابرار ویژه برادران دانشجو برگزار شد.

 

کانون فرهنگی ابرار از کانون های فعال استان تهران بوده و در زمینه های مختلف فعالیت محسوسی داشته و دارد.

 

چهارمین دوره طرح شکوفه‌های بهشتی در اراک آغاز شد
حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان مرکزی اظهار داشت: طرح شکوفه‌های بهشتی به همت کانون شهید کوچکی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) اراک و با هدف تربیت نیروهای مسجدی و هدایت افراد در مسیر دینی برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: این طرح ویژه پسران 7 تا 13 سال است که در قالب آن مسائل اعتقادی و دینی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

 

به گفته وی؛ در این دوره مباحث آموزشی کتاب «زندگانی چهارده معصوم(ع)» تالیف مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت‌الله مظاهری به شرکت کنندگان ارائه می‌شود.

 

اجرای طرح مطالعاتی و تربیت مربی آثار شهید مطهری در یزد
طرح مطالعاتی و تربیت مربی آثار شهید مرتضی مطهری تحت عنوان «بینش مطهر»، در قالب 4 سطح در استان یزد به همت کانون فرهنگی هنری اندیشه مطهر در حال برگزاری است.

 

 

در این طرح، اعضای شرکت کننده مقدار مشخص شده کتابی را مطالعه می کنند و پس از آشنایی و مطالعه به مباحثه گروهی پرداخته و در نهایت در کلاس درس که در پایان مطالعه و مباحثه برگزار می شود.


علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه اجرای این طرح می توانند به آدرس اینترنتی www.qasemani.ir مراجعه کنند.
پایان پیام/
 

کد خبر 333193

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha