جشنواره بچه های مسجد در راستای تحقق منویات رهبری برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی وهنری مساجدخراسان رضوی گفت: دومین جشنواره فرهنگی وهنری بچه های مسجداعضای کانون های مساجد خراسان رضوی درراستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برگزار می شود.

به گزارش خبر گزاری شبستان از مشهد، محمد حسین عبداللهی، مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی ظهر امروز(25دی) در نشست خبری اظهار داشت: جشنواره بچه های مسجد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری طراحی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ایجاد فضای فعالیتی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در جهت غنا بخشی ، اثر بخشی هدایت و با ایجاد عرصه رقابتی برگزار می شود، افزود: دومین جشنواره فرهنگی و هنری بچه های مسجد ویژه اعضای کانون های مساجد خراسان رضوی باهدف ایجاد تحرک و پویایی بیشتر در کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می شود.


مسئول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه خانواده ها، جوانان، نوجوانان ونونهالان جامعه هدف طرح جشنواره بچه های مسجد هستند، اظهار داشت: این جشنواره با موضوعات احکام ، عقاید واخلاق و با هدف توسعه فرهنگ قرآنی، ترویج معارف اسلامی ، ترویج اخلاق و آداب اسلامی، سبک زندگی دینی و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب همزمان با هفته وحدت آغازبکار می کند.


وی با اشاره به اینکه جشنواره بچه های مسجد در دو بخش ویژه و رقابتی صورت می گیرد، تصریح کرد: این جشنواره درمنطقه ویژه نیشابور با موضوع جشنواره ملی عکس،در منطقه تربت حیدریه با موضوع جشنواره قرآنی طوبی و در منطقه سبزوار با موضوع کاروان های فرهنگی برگزار می شود.


وی به برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره اشاره کرد و افزود: آیین اختتامیه دومین جشنواره" بچه های مسجد" 18 اسفند همزمان با بزرگداشت سالروز تاسیس کانون ها به کار خود پایان می بخشد.


وی منابع محتوایی طرح جشنواره بچه های مسجد را قرآن ، نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه ،معارف حدیثی، رساله های مراجع معظم ، آثار شهید مطهری (ره) برشمرد و گفت: قالب های اجرائی برنامه برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، مسابقات کتابخوانی ، مسابقات قرآنی، جشنواره های محلی و حلقه های تربیتی است.


مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجدخراسان رضوی با بیان اینکه 150 کانون فرهنگی و هنری مجری برنامه ویژه طرح جشنواره بچه های مسجد است، افزود: به کانون هایی که در برگزاری برنامه ها از خلاقیت و جذابیت و نظم برخوردار باشند علاوه بر حمایت جوایزی نیز تعلق خواهد گرفت.


عبداللهی افزود: توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و نقش کانون ها، ایجاد رقابت سالم و پویا در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری،حضور حداکثری کانون های فرهنگی و هنری مساجد در عرصه فعالیت های عمومی فرهنگی، گسترش و بسط معارف دینی و ارزشی با استفاده از ظرفیت کانون ها ازجمله ضرورت های برگزاری این جشنواره است.


مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی ایجاد یک حرکت مستمر فرهنگی در جهت بصیرت افزائی فعالان فرهنگی مساجد، ایجاد یک جریان فرهنگی و هنری، شناسائی کانون های فعال در عرصه های مختلف فرهنگی و فعال نمودن ظرفیت های بالقوه کانون ها را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

 

وی با اشاره به اینکه جشنواره بچه های مسجد در بخش رقابتی این جشنواره در دو حوزه معرفتی و مناسبتی برگزار می شود، گفت: دربخش معرفتی کانون های مساجد باید حداقل 1 برنامه را با موضوعات و محورهای جشنواره وبا رعایت ضوابط اعلامی ، اجرا و گزارش برنامه را برای داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و در بخش مناسبتی کانون های مساجد باید 1 برنامه را با محوریت مناسبت های اعلامی و برطبق ضوابط اعلامی اجرا و گزارش برنامه را برای داوری به دبیرخانه استان ارسال کنند.


عبداللهی تصریح کرد: در مشهد نیز کانون فرهنگی میثاق الرضا با موضوع تخصصی ورزشی همراه با برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی و نشاط ، کانون فرهنگی ابوذر غفاری با موضوع تخصصی هنرهای تجسمی و مسابقات هنری، کانون تخصصی هنرهای نمایشی با موضوع مسابقات تئاتر کانونی و کانون تخصصی قرآن با موضوع مسابقات آهنگ آسمان این جشنواره را برگزار می کنند.

وی گفت: در حال حاضر در خراسان رضوی هزارو 500 کانون فرهنگی و هنری فعال است که از این تعداد 900کانون در روستاهای استان و پانصدو 80کانون فرهنگی و هنری در شهرستان های استان در راستای ترویج فرهنگ مسجد فعالیت می کنند.
 

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی در مجموع 28کانون فرهنگی و هنری در استان خراسان رضوی عرصه های خاص و تخصصی همچون قرآن و عترت و کتابخانه فعالیت می کنند، افزود: تعداد 200 هسته پژوهشی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد فعال است.


وی افزود: تعداد 22 کانون فرهنگی هنری در مصلی های نماز جمعه استان تاسیس شده است که با جمع آوری اطلاعات فرهنگی و نیاز های روز و قرار دادن این اطلاعات در اختیار امام جمعه در عرصه فرهنگی فعالیت می کنند.

 

عبداللهی تصریح کرد: در حال حاضر در 15 دانشگاه استان خراسان رضوی کانون فرهنگی و هنری تاسیس شده است که دانشجویان بتوانند برای رفع اشکالات و نیاز های فرهنگی و دینی به این کانون ها مراجعه کنند.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 333247

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha