اجرای 583 طرح اشتغال ویژه فرزندان مددجوی امداد در خراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی از اجرای 583 طرح اشتغال برای فرزندان مددجوی تحت حمایت در طی 9 ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، مهدی خزاعی عرب گفت: این نهاد در راستای توانمندسازی فرزندان مددجوی تحت حمایت، از ابتدای سال جاری 583 طرح اشتغالزایی در سطح استان اجرا شده که از این تعداد 310 طرح خود اشتغالی و 273 طرح مشاغل خانگی بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه فرزندان مددجوی تحت حمایت این نهاد با شرکت در دوره های فنی و حرفه ای و دریافت گواهینامه از سازمان فنی و حرفه ای می توانند با مراجعه به این نهاد و تشکیل پرونده، از وام اشتغال بهره مند شوند.

 

وی یادآور شد: به منظور اجرایی شدن طرحهای اشتغال برای فرزندان مددجوی تحت حمایت، مبلغ 35 میلیارد ریال از سوی این نهاد هزینه شده است.

 

بیش از 5600 نفر از فرزندان مددجوی امداد آموزشهای فنی و حرفه ای را فرا گرفتند

معاون اشتغال و خودکفائی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: طی9 ماهه سال جاری 5 هزار و 645 نفر از فرزندان مددجوی تحت حمایت آموزشهای فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.

 

خزاعی عرب، یکی از اصولی ترین روشهای فقرزدایی را آموزش، مهارت آموزی و توانمندسازی محرومین عنوان کرد و افزود:این نهاد با ارائه خدمات مختلفی از قبیل مشاوره شغلی، آموزش، پرداخت تسهیلات و نظارت مستمر بر طرحهای اجرا شده توانسته است اقدامات خوبی در جهت توانمند سازی خانواده های تحت حمایت انجام دهد.

 

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد خراسان جنوبی، وی در ادمه یادآور شد: در حال حاضر فرزندان مددجوی تحت حمایت این نهاد با شرکت در دوره های کوتاه مدت و بلند مدت آموزشهای لازم را فرا می گیرند و پس از اخذ مدرک فنی و حرفه ای می توانند از وام اشتغال استفاده کنند.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: در جهت برگزاری دوره های آموزشی فرزندان مددجوی تحت حمایت بیش از 3 میلیارد ریال از سوی این نهاد هزینه شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 333758

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha