باید به جهانیان بگوییم تفکر تکفیری دور از اسلام واقعی است

خبرگزاری شبستان: امروز باید در مقابل تکفیری‌ها بایستیم و برای تحقق این مسئله باید ایده‌ گفت‌وگو را تقویت کنیم و برای جهانیان توضیح دهیم که فکر تکفیری‌ها به دور از اسلام واقعی است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، دومین روز از بیست و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی صبح روز شنبه 28 دی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

بر پایه این گزارش، طی کمیسیون اول روز دوم این کنفرانس به عنوان وحدت اسلامی ضرورت قرآنی، شیخ حسن عبدالله مفتی صور و جبل‌ عامل به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به آیه "واعتصموا به‌ حبل الله جمیعا و لاتفرقوا" اظهار کرد: همه مسلمین بر اساس این آیه از قرآن کریم باید به ریسمان الهی چنگ زده و تلاش خود را بر وحدت بگذارند.

وی ادامه داد: این روزها مشکلات زیادی را در جهان اسلام می‌بینیم و امت اسلامی با خطرناک‌ترین حالات تکفیری مواجه شده است و این در حالی است که پیامبر اسلام (ص) فرمودند مسلمانان باید با یکدیگر باشند و خون مسلمان بر مسلمان دیگر حرام است اما متأسفانه امروز با شرایطی متفاوت‌ از این مواجه هستیم.

شیح حسن عبدالله تصریح کرد: امروز باید در مقابل تکفیری‌ها بایستیم و برای تحقق این مسئله باید ایده‌ گفت‌وگو را تقویت کنیم و برای جهانیان توضیح دهیم که فکر تکفیری‌ها به دور از اسلام واقعی است چرا که برخی کشورها تلاش می‌کنند ایده تکفیری را گسترش دهند، بنابراین تمام تلاش باید بر استفاده از کانال گفت‌وگو باشد.

وی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم که پیرو پیامبر (ص) باشیم و در این راستا از نظر علمای دین بهره بگیریم چرا که نقش آنان بسیار سازنده است، هرچند که برخی علما در این میان سکوت را انتخاب کرده‌اند و البته برخی نیز شجاعانه در برابر اندیشه‌های تکفیری ایستاده‌اند.

این پژوهشگر با بیان اینکه اساسا تنوع مسئله جدا از اختلاف است، ابراز کرد: خیلی از مردم تصور می‌کنند تنوع بخشی از اختلاف است در حالی که چنین نیست، البته میان مسلمین و اندیشه‌های آنها اختلافاتی وجود دارد اما به معنای این نیست که آنها از یکدیگر جدا هستند، بنابراین تأکید ما بر تأسیس یک مسئله است که همان اسلامی و یا مسلمان‌بودن است و فرقی ندارد که در این میان گروهی اهل تسنن باشند یا اهل تشیع و مهم مسلما‌ن‌بودن آنهاست.

شیخ حسن عبدالله خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) هنگامی که دولت اسلامی در جمهوری اسلامی را تأسیس کرد و حتی قبل از آن همواره بر ایجاد وحدت میان مسلمین تأکید داشت لذا می‌بینیم که امام (ره) حتی قبل از وقوع انقلاب گفت نه سنی داریم و نه شیعه، بنابراین امام خمینی (ره) یکی از اهداف خود برای ایجاد جمهوری اسلامی را ایده مجمع تقریب قرار داد.

پایان پیام/
 

کد خبر 333866

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha