توجه ویژه مراجع تقلید به برگزاری کنگره ملی امام صادق(ع)

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف وامور خیریه آذربایجان غربی گفت: مراجع تقلید توجه ویژه ای به برگزاری کنگره ی ملی امام صادق(ع) داشتند و این امر موجب دلگرمی بیشتر در برگزاری این کنگره بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، صبح امروز(28دی) در آیین افتتاحیه کنگره ملی امام صادق(ع) که در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد شهرستان خوی برگزار شد، گفت: امام صادق (ع) شخصیت علمی و سیاسی بزرگی در دنیای اسلام داشتند که تربیت هزاران شاگرد علمی تنها بخشی از اقدامات ارزنده در دوران زندگی پربرکت آن حضرت بوده است.


وی تصریح کرد: 300 مقاله از 17 استان کشور به دبیرخانه کنگره امام صادق (ع) ارسال شده که این مقالات از سوی اساتید حوزه و دانشگاه تدوین شده و از سطح بالای علمی برخوردار می باشند.


مصائبی ادامه داد: 40 مقاله از این تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه در قالب 2 جلد کتاب به چاپ می رسد تا در اختیار پژوهشگران این حوزه قرار گیرند.


این مسئول، جایگاه و مرجعیت امام صادق(ع)، نقش حوزه‌های علمیه در احیای مکتب امام صادق، مواضع و تأثیر اندیشه‌های امام صادق در شخصیت‌های معاصر، امام صادق(ع) و بنیان مبانی و جنبش علمی عصر اول عباسی و نمود علم و اندیشه آن حضرت در فرهنگ تمدن اسلامی را از مهم‌ترین محورهای این کنگره ملی بیان کرد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، تبلیغ و ترویج معارف اهل بیت(ع) را از مهم ترین اهداف برگزاری این کنگره عنوان کرد و افزود: 72 نفر از افراد شرکت‌کننده در این کنگره را اعضای هئیت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور تشکیل می‌دهند و مقالات دیگر نیز از طلاب، اساتید مراکز دانشگاهی و حوزوی به کنگره رسیده است.


وی ابراز امید واری کرد: این کنگره بتواند نقش موثری در وحدت مسلمانان داشته و جایگاه اهل بیت بویژه امام صادق (ع) را به طور صحیح تبیین کند.


گفتنی است، کنگره ملی امام صادق(ع) عصر امروز(28 دی) با معرفی صاحبان مقالات برتر به کار خود پایان می‌دهد.


پایان پیام/

 

کد خبر 333931

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha