کمک 800 میلیارد ریالی خیرین به کتابخانه های اصفهان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کتابخانه های عمومی اصفهان گفت: بیش از 800 میلیارد ریال توسط خیرین در قالب های مختلف مانند اهدای کتاب، تجهیزات، ساختمان و زمین در چهار سال گذشته کمک شده است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، غلامرضا یاوری، مدیرکل کتابخانه های عمومی اصفهان  در آیین تجلیل از فعالان نهضت مطالعه مفید شهرستان نجف آباد اظهار داشت: تعداد اعضای کتابخانه های عمومی نسبت به سال 88 با رشد 300 درصدی به بیش از 200 هزار نفر و تعداد کتابخانه های عمومی از 153 باب به 273 باب رسیده است.

 

وی امانت ماهانه کتاب را در سال 88 بطور متوسط 74 هزار جلد عنوان و افزود: اکنون به طور متوسط هر ماه 240 هزار نسخه کتاب به امانت می رود.

 

وی گفت: در چهار سال گذشته 200 هزار جلد کتاب توسط مردم به کتابخانه ها اهدا شده است.

 

رییس اداره کتابخانه های نجف آباد نیز در این آیین از تصمیم خانواده حجر الاسودی برای ساخت یک کتابخانه عمومی در روستای حسین آباد بخش مهردشت شهرستان با تقبل هزینه ای نزدیک به پنج میلیارد ریال خبر داد.

 

مرتضی احمدیان افزود: با همت این خانواده در سالروز میلاد پیامبر اسلام، کلنگ کتابخانه عمومی روستای حسین آباد به زمین زده خواهد شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان،وی با اشاره به افزایش تعداد کتابخانه های عمومی نجف آباد از هشت به 18 باب گفت: از این تعداد هشت باب کتابخانه نهادی و 10 باب با مشارکت خیرین اداره می شوند.

 

گفتنی است، ین مراسم از 300 نفر از فعالان عرصه مطالعه مفید در بخش های مختلف اعم از خیرین، اعضای کمیته مطالعه مفید و انجمن های کتابخانه های عمومی و اعضای فعال کتابخانه های نجف آباد تجلیل شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 333943

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha