توسعه کتاب و کتابخوانی در گرو حمایت دولت از این بخش است

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان گفت: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بستگی به حمایت جدی دولت از انتشاراتی ها و نویسندگان دارد.

علی اکبر حسین خانی، مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان در حاشیه نمایشگاه کتاب گلستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: به نظر می رسد توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی به این بستگی داشته باشد که دولت از انتشاراتی ها و نویسندگان حمایت جدی کند.


وی افزود: باراز کاغذ و نیازمندی های نوشتن یک کتاب و چاپ آن فرایندی گرانقیمت است که نهایتا به گرانی کتاب می انجامد و چون اوضاع اقتصادی مردم به سمتی است که نیازهای اولیه ای چون خوراک و پوشاک را تامین می کند جایی برای کتاب باقی نمی گذارد.


حسین خانی با اشاره به اینکه استقبال از نمایشگاه خوب است، عنوان کرد: بنظر می رسد که کتاب جایی در سبد خانوارها پیدا کرده باشد اما باید شرایط طوری باشد که هم توان خرید باشد و هم اینکه کتاب ها در طول زندگی کاربرد خودشان را نشان دهند.


مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری نیز کارهای فرهنگی می کند و در این راستا ما در سال جاری بیش از 30 کتابچه بصورت تصویری و کاربردی چاپ کردیم و از طریق خانه فرهنگ های سازمان و سیستم اتوبوسرانی و ادارات فرهنگی در اختیار مردم نهادیم.


وی در پاسخ این سوال خبرنگار شبستان که آیا خانه فرهنگ های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان کار چاپ و انتشار کتاب انجام می دهند یا خیر، گفت: خانه فرهنگ پرسش ماهانه جلسات نقد کتاب را برگزار می کند و بقیه آنها نیز به تناسب زمان کارهایی در زمینه کتاب انجام می دهند.


حسین خانی با بیان اینکه این سازمان از کتاب های فرهنگی حمایت می کند، خاطرنشان کرد: ما به عنوان سازمان فرهنگی ورزشی از کتاب هایی که بتوانند نقش گرگان را معرفی و تببین کند حمایت می کنیم بطور مثال ما از کتاب مسجد جامع گرگان، عکس های هوایی گرگان، خاطرات رزمندگان دفاع مقدس گرگان که توسط آقای مقسم نوشته شد حمایت کردیم.


مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان افزود: کتاب های دیگری نیز در سطح گرگان با موضوع مناسب شهری باشد حتما به تعداد خریداری و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.


پایان پیام/

کد خبر 334101

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha