9 باب کتابخانه عمومی در خوزستان آماده کلنگ زنی و احداث است

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره برنامه ریزی، انجمن ها و مشارکت های اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، اظهار داشت: 9 قطعه زمین در استان خوزستان آماده کلنگ زنی و ساخت کتابخانه می باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، جمال کمائی، رئیس اداره برنامه ریزی، انجمن ها و مشارکت های اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، با بیان این مطلب گفت: با همکاری مسئولان شهرستان و خیرین در شهرستان های آبادان توسط شهرداری چوئبده، خرمشهرتوسط مدیر عامل منطقه آزاد اروند در روستای سوره، دزفول شهر سردشت، رامشیر توسط مدیر عامل تعاونی روستایی رمیله، شادگان توسط خیرین روستای خروسی 3، شوشتر 2 قطعه زمین توسط شهرداران شهرهای اندیشه و گوریه و گتوند 2 قطعه زمین توسط شهرداران شهرهای سماله و جنت مکان به نهاد کتابخانه های عمومی استان خوزستان جهت بهره برداری کتابخانه اهدا شده است.

 

وی با بیان اینکه این زمین ها طی قراردادهایی فی مابین دستگاه های فوق و اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان منعقد و برای ساخت کتابخانه عمومی استاندارد نهاد به این اداره کل واگذار شد، افزود: همه مراحل اداری واگذاری این زمین ها که مختص ساخت کتابخانه است، انجام شده و به زودی عملیات ساخت کتابخانه توسط اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان آغاز می شود.

 

کمائی، اضافه کرد: مساحت زمین های اهدایی در آبادان 500 مترمربع، خرمشهر یک هزار مترمربع، دزفول 800 مترمربع، رامشیر 500 مترمربع، شادگان 650 مترمربع، شوشتر شهر اندیشه 250 مترمربع و شهر گوریه 500 مترمربع و اهدایی گتوند شهر سماله 617 مترمربع و جنت مکان 500 مترمربع که در مجموع کل مساحت زمین های مذکور پنج هزار و 317 مترمربع می باشد.

 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با پیگیری های به عمل آمده این اداره کل، اعتبارات ساخت کتابخانه های عمومی مذکور در سال جاری تأمین شده و طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ ساخت کتابخانه به زمین زده خواهد شد، تصریح کرد: کل اعتبار پیش بینی شده برای ساخت 9 باب کتابخانه عمومی مذکور بالغ بر 10 میلیارد و 500 میلیون ریال است که این رقم برای ساخت این کتابخانه ها اختصاص داده شده و به زودی کار ساخت کتابخانه ها آغاز می شود.

 

وی مشارکت خیران برای احداث کتابخانه های عمومی در خوزستان را ضروری دانست و با بیان اینکه امیدواریم با استفاده از پتانسیل خیران، گام بلندی در حوزه کتابخانه های عمومی استان برداشته شود، عنوان کرد: درصدد هستیم تا از تمام ظرفیت خیرین و دستگاه های اجرایی در استان استفاده کنیم تا آنها در مباحث ساخت کتابخانه، اهدای زمین، کمک های مالی و... فعال تر شوند و همکاری های آنها افزایش یابد.

 

وی با اشاره به اینکه ما از تمام کمک های خیرین در خصوص اهدای زمین، ساختمان، کتاب و کمک های نقدی و همچنین راه اندازی کتابخانه های مشارکتی با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی استان استقبال می کنیم، از بهره برداری دو باب کتابخانه عمومی مشارکتی در استان خبر داد و اذعان داشت: با همت خیرین در شهرستان های اهواز و باوی دو باب کتابخانه عمومی مشارکتی به سامانه نهاد کتابخانه های عمومی کشور وارد شد و به بهره برداری رسید.

 

رئیس اداره برنامه ریزی، انجمن ها و مشارکت های اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، با اشاره به اینکه این اداره کل در راستای تحقق اهداف پیش بینی شده سند چشم انداز تلاش می کند، ادامه داد: این نهاد با هدف افزایش تعداد کتابخانه ها اقدام به ایجاد کتابخانه های مشارکتی با همکاری سایر نهادها، دستگاه ها و سازمان های استان کرده است.

 

وی تأکید کرد: کتابخانه عمومی مشارکتی شهید صیاد شیرازی اهواز واقع در طبقه فوقانی مسجد مهدی منتظر(عج) کیانپارس با مساحت250 متر مربع و زیربنای 110 متر مربع و همچنین کتابخانه عمومی مشارکتی معلم شهرستان باوی که توسط اداره آموزش و پرورش شهرستان در شهر ملاثانی قرار دارد با زیربنای 100 متر مربع در سامانه کتابخانه های عمومی ثبت وآماده ارائه خدمات به عموم مردم این دو شهرستان هستند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 334192

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha