نمایشگاه کتاب و اقلام مذهبی در کتابخانه مرکزی اردبیل برپا می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: همزمان با ایام االله مبارک دهه فجر، نمایشگاه کتاب و اقلام مذهبی با همکاری نمایشگاه دائمی ولایت در کتابخانه مرکزی اردبیل برپا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، صادق فرهمند امین، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، صبح امروز (30 دی) در دیدار با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل و مسئولان نمایشگاه دائمی محصولات مذهبی ولایت، با اظهار آمادگی جهت همکاری های فرهنگی، اظهار داشت: کتابخانه های عمومی به عنوان مرکزی جهت فعالیت های فرهنگی با محوریت کتاب و مطالعه، آمادگی دارند در همه زمینه های فرهنگی با نهادها همکاری نمایند.


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه هسته اصلی دعوت به مذهب و دین را ارزش های فرهنگی تشکیل می دهند، افزود: با دقت در دعوت رسول گرامی اسلام (ص) می بینیم که اصول و روش های فرهنگی جایگاه ویژه ای دارند.


فرهمند امین، برگزاری مداوم نمایشگاه کتاب و اقلام فرهنگی را باعث اشتیاق شهروندان به سمت کتابخوانی و فعالیت های فرهنگی دانست و تصریح کرد: فرهنگ، مقوله ای زمانبر و تدریجی است که نهادینه کردن آن نیاز به برنامه ریزی و تداوم در فعالیت ها دارد.


وی، وقف در امور فرهنگی را دارای جایگاهی بس ارزشمند در دین مبین اسلام عنوان داشت و اضافه کرد: وقف کنندگان نیکوکار می توانند با وقف در جهت ساخت یا تجهیز کتابخانه های عمومی، ضمن اندوختن اجر اخروی، برای فرزندان و آینده سازان استان، جامعه ای توسعه یافته و فرهنگ مدار را به ارمغان بیاورند.


در این دیدار، حجت الاسلام قیامی نیز با اظهار خرسندی از وجود کتابخانه مرکزی در اردبیل، وجود این مرکز بزرگ فرهنگی را مایه فخر شهروندان دانست.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل از همکاری های بیشتر با کتابخانه های عمومی استقبال کرد و اظهار امیدواری کرد: با تشکیل جلسات کارشناسی، زمینه های همکاری این دو نهاد میسر شود.

 

تشکیل کارگروه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی


اولین جلسه کارگروه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بنیاد تعاون بسیج با حضور کارشناسان بانک مهراقتصاد و اداره کل کتابخانه های عمومی استان در کتابخانه مرکزی اردبیل تشکیل شد.


پور کریمی، مسئول روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان اردبیل از تعیین این بانک به عنوان متولی کارگروه ترویج فرهنگ مطالعه در بنیاد تعاون بسیج خبر داد و اظهار داشت: سعی داریم با مشارکت نهادهای متولی حوزه فرهنگ در استان، سهم خود را در گسترش فرهنگ مطالعه ادا نمائیم.


پورکریمی افزود: کتابخانه های عمومی استان بعنوان مراکز اصلی ترویج فرهنگ مطالعه از این پس از مشارکت و حمایت بانک مهر اقتصاد بهره مند خواهند بود.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، در ادامه این جلسه، جعفر نوع خواه معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز طی سخنانی با اظهار خرسندی از توجه مسئولان بانک مهر اقتصاد به حوزه کتاب، مطالعه را اساس معرفت و آگاهی دانست و گفت: داشتن جامعه توسعه یافته متضمن سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و بالاخص کتاب و کتابخوانی است.

 

نوع خواه، علاقه مندی بانک مهر اقتصاد به حوزه های فرهنگی را نشأت گرفته از روحیه بسیجی و جهادگری کارکنان این بانک بیان کرد و افزود: امید است با مشارکت و همکاری این بانک، بتوانیم علاوه بر توسعه طرح های کتابخوانی، به حوزه کتابخانه سازی نیز وارد شویم.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 334241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha