جشنواره تئاتر فجر نشان دهنده اقتدار فرهنگی کشور است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس جشنواره تئاتر فجر را یک سرمایه مهم برای انقلاب خواند و گفت: این جشنواره نشان دهنده اقتدار فرهنگی و هنری کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، احمد همتی بوشهری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز (1بهمن) در جمع خبرنگاران جشنواره تئاتر فجر را یک سرمایه مهم برای انقلاب اسلامی خواند و گفت: این جشنواره نشان دهنده اقتدار فرهنگی و هنری کشور است.


وی اضافه کرد: باید با رویکردی کیفی به جشنواره تئاتر فجر، بخشی از اقتدار فرهنگی خود را به رخ جهانیان بکشیم.


همتی بوشهری، برگزاری جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر در آستانه سی‌و‌پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی را محملی برای اندیشمندان و فرهیختگان هنر نمایش دانست و تاکید کرد: هنرمندان این رشته با حفظ میراث تئا‌تر متعهد و ارزشمند ایران و نیز پی ‌ریزی فرهنگی نوین و با اتکا به ظرفیت‌ های ادبی و هنری ایران‌زمین، آثاری با شکوه و درخشان خلق کنند.


دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با یادآوری این مطلب که بی ‌تردید دولت تدبیر و امید در پی تامین شرایط بهتر برای بالندگی و توسعه هنر بوده و هست، تصریح کرد: هنر به عنوان مهم‌ ترین عامل رشد شخصیت انسانی و تکامل اجتماعی محسوب می شود که در این میان تئا‌تر جایگاه ویژه‌ای دارد، چراکه هنر تئا‌تر تجربه‌ای جمعی است و از این رو تاثیر آن بسامد گسترده‌ای در جامعه دارد.


وی افزود: آنچه که در نمایش به عنوان شیوه و سبک زندگی ارائه می‌شود به طور مستقیم در جامعه فرو می‌نشیند و تماشاگر تئا‌تر آنچه در زندگی شخصیت نمایشی دیده و مورد پسندش واقع شده، در زندگی شخصی خود نیز وارد می‌کند.


این مقام مسئول اظهار داشت: نمایش، همچون هر فعالیت اجتماعی دیگری، بر پایه زمینه‌های اجتماعی موجود پدیدار می‌شود و بنابراین تئا‌تر همان‌ گونه که در قامت هنری دانش‌گس‌تر، به مدد ذهن خلاق هنرمند، صورت نمایشیِ با شکوه و با با نگاهی زیبا‌شناسانه به خود می‌گیرد، در مقام پالایش‌گری قدرتمند می‌تواند نابه‌سامانی‌ها را بنمایاند و در نتیجه پلشتی ‌ها را بزداید.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار داشت: ناروا نیست که تئا‌تر را چراغی بدانیم در دست فرزانگان که در راه راستین جامعه خویش، به جنگ ظلمت می‌روند.


خاطر نشان می شود، همزمان با برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در تهران دومین جشنواره تئاتر فجر فارس نیز از 6 تا 10 بهمن ماه در تالار حافظ پذیرای علاقمندان خواهد بود.


پایان پیام/

کد خبر 334848

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha