اعلام آمادگی 30 هزار روستا و بخش عشایری برای برگزاری 35 امین فجر

خبرگزاری شبستان: جانشین کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر از برگزاری جشن انقلاب در بیش از 30 هزار روستا در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، مهندس هدایت نژاد، جانشین کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری امروز گفت:‌ با توجه به سبقه عشایر غیور کشور و دلیرمردان روستایی در پیروزی انقلاب اکنون وظیفه ماست که زمینه را برای حضور آنها در جشن‌های انقلاب مانند سایر نقاط کشور فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی در قالب فرهنگی، هنری، جشنواره‌ای و گردهمایی برای آنها پیش بینی شده است.

هدایت نژاد گفت: در هفته استقبال با آمادگی مسئولین محلی، دهیاری ها و شورای اسلامی شهرستان‌ها بیش از 30 هزار شورای عشایری و روستایی مسئولیت برگزاری این جشنها را بر عهده گرفته اند و 60 هزار برنامه در این ایام اجرا می‌شود.

وی افزود: نواختن زنگ انقلاب در مدارس روستایی و عشایری، تجدید پیمان با آرمانهای امام و انقلاب و حضور در مهمانی لاله‌ها و غبارروبی از گلزارهای شهدای روستایی از جمله برنامه های این ایام است.

هدایت نژاد از برگزاری مسابقات سراسری قرآن با حضور 15 هزار نفر شرکت‌کننده خبر داد و گفت: 3 هزار کانون قرآن این مسابقات بدون هیچ حمایت مالی انجام داده اند و فینال مسابقات در 16 بهمن در مشهد مقدس انجام می‌شود.

وی در ادامه از بهره‌برداری و افتتاح بیش از 4 هزار پروژه مناطق روستایی خبر داد و گفت: همچنین 2 هزار مبلغ و راوی انقلاب به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند.

مسابقه فرهنگی شهید مصطفی خمینی در بیش از 1 میلیون نسخه بین دانش‌آموزان روستایی پخش می‌شود و مسابقات ورزشی از جمله شترسواری، کشتی فوتبال در این ایام در سطح کشور انجام می‌شود.

وی از حضور سازمان دامپزشکی کشور برای ارایه خدمات در ایام‌الله دهه فجر به دامداران روستایی خبر داد و گفت:‌ با وزارت بهداشت نیز در حال رایزنی برای ارایه خدمات بهداشتی به روستاییان هستیم.

تجلیل از نخبگان روستایی از دیگر برنامه‌های این ستاد در ایام دهه فجر است.

هدایت نژاد همچنین از تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های شهدا و برگزاری باشکوه مراسم راهپیمایی 22 بهمن در مناطق روستایی و عشایری خبر داد.

پایان پیام/

 


 

کد خبر 335092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha