ضریح سید ابراهیم مجاب(ع) در اراک رونمایی شد

خبرگزاری شبستان: ضریح مطهر سید ابراهیم مجاب(ع) فرزند سید محمد عابد(ع) امروز (2 بهمن) در مصلای بیت المقدس اراک رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید ابراهمی مجاب(ع) فرزند سید محمد عابد(ع) فرزند امام موسی کاظم(ع) است که مرقد مطهر ایشان در رواق شمالی حرم مطهر امام حسین(ع) قرار دارد.


عملیات ساخت ضریح امامزاده ابراهیم مجاب(ع) شامل دو بخش ساخت بدنه اصلی از چوب و قم زنی روی مس، نقره و طلا است که توسط هنرمندان برجسته استان انجام شده است.


بر اساس این گزارشع ضریح ابراهیم مجاب (ع) در ابعاد 3 متر طول، 12 متر عرض و 3 متر ارتفاع است و این ضریح مطهر داری 9 پنجره و یک باب درب طلاست و تمامی عملیات ساخت آن شامل طراحی نقوش، خطاطی، قلم زنی، زرگری ، مینا کاری و غیره توسط اساتید و هنرمندان اراکی به انجام رسیده است.


گفتنی است، این ضریح مطهر امروز با حضور مسئولان کشوری، استانی، نمایندگانی از تولیت های کربلا، نجف و سامرا و مردم مومن و وعاشقان اهل بیت(ع) استان مرکزی در مصلای بیت المقدس شهر اراک رونمایی شده و این ضریح مطهر به مدت سه روز میهمان مردم شهر اراک است.


لازم به ذکر است، نمایشگاهی از فعالیت های عتبات عالیات استان مرکزی نیز در مصلای اراک به نمایش در آمده است و عتبات عالیات ساوه نیز فعالیت های خود در زمینه ساخت درب حرم حضرت ابوالفضل(ع) با عنوان باب الراس را به نمایش گذاشته است.


پایان پیام/
 

کد خبر 335102

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha